Materiály pro předměty
Vše, co potřebujete vědět o rozvoji digitálních kompetencí v jednotlivých předmětech

Český jazyk a literatura
1. stupeň
Člověk a svět práce
1. stupeň
Cizí jazyk (anglický jazyk)
1. stupeň
Hudební výchova
1. stupeň
Matematika a její aplikace
1. stupeň
Tělesná výchova
1. stupeň
Výtvarná výchova
1. stupeň
2. stupeň
Jak na digi
Pomáhám žákům orientovat se v digitálním prostředí a vedu je k bezpečnému, sebejistému, kritickému a tvořivému využívání digitálních technologií při práci, při učení, ve volném čase i při zapojování do společnosti a občanského života.
Vedu žáky k samostatnému využívání digitálních technologií v konkrétních výukových situacích.
Vedu žáky ke kritické práci s informačními zdroji a odpovědnosti při jejich vytváření.
Zařazuji do výuky takové aktivity, aby měli žáci příležitost pracovat s otevřenými daty a veřejnými databázemi.
Vytvářím podmínky pro realizaci skupinových i individuálních projektů. Podporuji akce, které žáci organizují či se na jejich organizaci podílejí.
Podporuji je v aktivním zapojování do života školy prostřednictvím digitálních technologií.
Učím žáky, jak se chovat v online prostředí.
Vedu žáky k porozumění pravidlům bezpečného zacházení s digitálními technologiemi a k jejich dodržování.
Více informací v PDF
Orientuji se v digitálním prostředí a digitální technologie využívám bezpečně, sebejistě, kriticky a tvořivě při práci, učení, ve volném čase i při zapojování do společnosti a občanského života.
Ovládám běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby, využívám je při učení i při zapojení do života školy a do společnosti.
Získávám, vyhledávám, kriticky posuzuji, spravuji a sdílím data, informace a digitální obsah, k tomu volím postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu.
Vytvářím a upravuji digitální obsah, kombinuji různé formáty, vyjadřuji se za pomoci digitálních prostředků.
Využívám digitální technologie k usnadnění práce a zautomatizování rutinní činnosti, také k zefektivnění a zjednodušení pracovního postupu a zkvalitnění výsledku své práce.
Chápu význam digitálních technologií pro lidskou společnost, seznamuji se s novými technologiemi, kriticky hodnotím jejich přínosy a reflektuji rizika jejich využívání.
Předcházím situacím ohrožujícím bezpečnost zařízení i dat, situacím s negativním dopadem na mé tělesné a duševní zdraví i zdraví ostatních.
Více informací v PDF
Český jazyk a literatura
2. stupeň
Člověk a svět práce
2. stupeň
Cizí jazyk a Další cizí jazyk Aj, Nj, Fj
2. stupeň
Hudební výchova
2. stupeň
Matematika a její aplikace
2. stupeň
Tělesná výchova
2. stupeň
Výtvarná výchova
2. stupeň
Hledáte informace k nové informatice?
Nová informatika
1. stupeň a 2. stupeň
Jak na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Mohou směřovat k k osvojení očekávaných výstupů nové Informatiky a k dosažení digitální kompetence společné všichni žáci? Pokud jim škola bude pomáhat s orientací v digitálním prostředí a povede je k bezpečnému, kritickému a tvořivému využívání digitálních technologií, je to možné. Některým žákům ale bude nezbytné poskytnout na této cestě individuální podporu.