Materiály pro předměty

Vše, co potřebujete vědět o rozvoji digitálních kompetencí v jednotlivých předmětech

Materiály pro předměty

Vše, co potřebujete vědět o rozvoji digitálních kompetencí v jednotlivých předmětech

Nacházíte se na webu pro základní školy

1. stupeň

Jak upravit ŠVP? U každého předmětu naleznete praktické ukázky konkretizace výstupů.

2. stupeň

Učitel

Pomáhám žákům orientovat se v digitálním prostředí a vedu je k bezpečnému, sebejistému, kritickému a tvořivému využívání digitálních technologií při práci, při učení, ve volném čase i při zapojování do společnosti a občanského života.

  • Vedu žáky k samostatnému využívání digitálních technologií v  konkrétních výukových situacích.
  • Vedu žáky ke kritické práci s informačními zdroji a odpovědnosti při jejich vytváření.
  • Zařazuji do výuky takové aktivity, aby měli žáci příležitost pracovat s  otevřenými daty a veřejnými databázemi.
  • Vytvářím podmínky pro realizaci skupinových i individuálních projektů. Podporuji akce, které žáci organizují či se na jejich organizaci podílejí.
  • Podporuji je v aktivním zapojování do života školy prostřednictvím digitálních technologií.
  • Učím žáky, jak se chovat v online prostředí.
  • Vedu žáky k  porozumění pravidlům bezpečného zacházení s  digitálními technologiemi a k jejich dodržování.

Více informací v PDF

Žák

Orientuji se v digitálním prostředí a digitální technologie využívám bezpečně, sebejistě, kriticky a tvořivě při práci, učení, ve volném čase i při zapojování do společnosti a občanského života.

  • Ovládám běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby, využívám je při učení i při zapojení do života školy a do společnosti.
  • Získávám, vyhledávám, kriticky posuzuji, spravuji a sdílím data, informace a digitální obsah, k tomu volím postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu.
  • Vytvářím a upravuji digitální obsah, kombinuji různé formáty, vyjadřuji se za pomoci digitálních prostředků.
  • Využívám digitální technologie k usnadnění práce a zautomatizování rutinní činnosti, také k zefektivnění a zjednodušení pracovního postupu a zkvalitnění výsledku své práce.
  • Chápu význam digitálních technologií pro lidskou společnost, seznamuji se s novými technologiemi, kriticky hodnotím jejich přínosy a reflektuji rizika jejich využívání.
  • Předcházím situacím ohrožujícím bezpečnost zařízení i dat, situacím s negativním dopadem na mé tělesné a duševní zdraví i zdraví ostatních.

Více informací v PDF

Hledáte informace k nové informatice?

Nová informatika
1. stupeň a 2. stupeň


Jak na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Mohou směřovat k  k osvojení očekávaných výstupů nové Informatiky 
a k dosažení digitální kompetence společné všichni žáci? Pokud jim škola bude pomáhat s orientací v digitálním prostředí a povede je k bezpečnému, kritickému a tvořivému využívání digitálních technologií, je to možné. Některým žákům ale bude nezbytné poskytnout na této cestě individuální podporu.