Škola DIGI IN
Poslouchejte podcast Škola DIGI IN na vašich oblíbených podcastových platformách nebo sledujte na YouTube
Podcast Národního pedagogického institutu ČR věnovaný inspiracím k rozvíjení digitálních kompetencí žáků napříč předměty a do výuky nové informatiky.
O autorovi
Jan Schönbauer
Posledních devět let pracuje pro neziskovku Czechitas, která otevírá ženám svět IT. Má na starost práci s médii, navíc pro organizaci připravuje podcast. Kromě toho spolupracuje s Národním pedagogickým institutem ČR, pro ten připravuje podcast Škola DIGI IN. Vystudoval kognitivní informatiku na VŠE Praha, při škole pracoval pro ekonomickou televizi Z1 jako redaktor a analytik finančních trhů, později působil mimo jiné také v projektu iMyšlení, který se věnoval zavádění nové informatiky do škol.
Náměty do nové informatiky
Štěpánka Baierlová: V informatice s dětmi programujeme hry pro mobilní telefony
Pavel Šiktanc: Informatiku s Emilem učíme už od třetí třídy
Aleš Kozák: Programujeme vlajky a propojujeme tím zeměpis, matiku a informatiku
Daniel Pražák: Mobil může být základem laboratoře v kapse
Marek Adler: Technologie jsou realitou, digitální kompetence nutností
Jiří Vaníček: Na nové informatice jsme spojili všechny pedagogické fakulty.
Vratislav Ulrich: Když žáka v informatice něco baví, ať má prostor na vlastní projekt
Dan Lessner: V Izraeli začali programovat v hodinách informatiky už v roce 1995
Vít Beran: Novou informatiku učíme u nás od 3. třídy
Tipy do jednotlivých předmětů
Štěpánka Baierlová: V matematice si žáci volí obtížnost, úkoly se jim samy opravují
Zora Adámková: Rýsujeme s vizualizérem, postup žákům nahraju do TEAMS
Pavel Škramlík: Umíme učit tělocvik na dálku a technologie využíváme i ve výuce umění
Petr Hlinka: Ať si žáci mobilem natočí dřep a videoanalýza jim ukáže, jestli cvičí správně
Petra Slámová: V češtině pracuji s fotografiemi a kolážemi
Nela Votápková: Žáci v deváté třídě by měli umět pracovat s on-line slovníky
Pavel Reinhardt: V češtině si hrajeme s ClassTools, děláme Breaking news nebo Fakebook
Lukáš Borovička: Jak učit češtinu v době digitální?
Nela Votápková: V hodině vytváříme politické kampaně v Canvě
Lukáš Borovička: Technologie usnadňují badatelskou výuku s historickými prameny
Bohuslav Hora: Kdyby měl král Zikmund Facebook, co by si na něj dal?
Petr Drahník: Se žáky chodíme do lesa poznávat přírodu pomocí aplikací v telefonu
Jakub Holec: V přírodopise procházíme data z ČHMÚ a vyhodnocujeme je
Daniel Pražák: Mobil může být základem laboratoře v kapse
Baruš Jeřábková: Každý nemusí znát noty, vztah k hudbě vzniká jinak
Baruš Jeřábková: Na výtvarce jsme s žáky dělali obal k Babičce
Jan Juříček: K procvičování angličtiny využíváme hravých aplikací
Pavel Reinhardt: Učíme angličtinu od první třídy a využíváme např. LearningApps
Klára Pirklová: Ať se každý žák dostane v hodině angličtiny ke slovu
Radovan Mikeš: Fyzikální experimenty a badatelské projekty ve výuce
Aleš Kozák: S žáky jsme měřili rychlost aut před školou a určili největší prasátko
Vratislav Ulrich: Změř si, jakou sílu má tvůj vlas
Kateřina Čiháková: Máme hodinu u potoka s digitálním mikroskopem
Petr Drahník: Žáci se chemie bojí, snažím se strach odbourat
Aleš Kozák: Programujeme vlajky a propojujeme tím zeměpis, matiku a informatiku
Tipy napříč všemi předměty a typy škol
Eva Nečasová: Děti vědí úplně přesně, jak funguje AI. Jen to neumí pojmenovat
Adéla Lábusová: S digitálními technologiemi je třeba zacházet s rozumem
Klára Pirklová: Umělá inteligence se stane pomocníkem učitelů
Škola DIGI IN v číslech
1
série
55
dílů
6864
stažených a poslechnutých dílů
(k 19. 9. 2024)
Články k podcastu Škola DIGI IN
Rozhovor s Janem Schönbauerem
Nadšení učitelů pro výuku mi vhání slzy do očí, přiznává Jan Schönbauer
Se svým podcastem Škola DIGI IN jezdí křížem krážem po republice a zpovídá pedagogické průkopníky v digitálních technologiích a umělé inteligenci. Někdy za kantory zavítá domů na bio zahrádku, jindy třeba do učebny hudebky. Z toho, co za poslední měsíce zažil, se chce Janu Schönbauerovi brečet. „Kéž by každý učitel byl jako ti, s kterými mám možnost mluvit,“ říká v rozhovoru.