Škola DIGI IN

Poslouchejte podcast Škola DIGI IN na vašich oblíbených podcastových platformách nebo sledujte na YouTube

Podcast Národního pedagogického institutu ČR věnovaný inspiracím k rozvíjení digitálních kompetencí žáků napříč předměty a do výuky nové informatiky.

O autorovi

Jan Schönbauer

Posledních devět let pracuje pro neziskovku Czechitas, která otevírá ženám svět IT. Má na starost práci s médii, navíc pro organizaci připravuje podcast. Kromě toho spolupracuje s Národním pedagogickým institutem ČR, pro ten připravuje podcast Škola DIGI IN. Vystudoval kognitivní informatiku na VŠE Praha, při škole pracoval pro ekonomickou televizi Z1 jako redaktor a analytik finančních trhů, později působil mimo jiné také v projektu iMyšlení, který se věnoval zavádění nové informatiky do škol.

Náměty do nové informatiky

Štěpánka Baierlová: V informatice s dětmi programujeme hry pro mobilní telefony

Pavel Šiktanc: Informatiku s Emilem učíme už od třetí třídy

Aleš Kozák: Programujeme vlajky a propojujeme tím zeměpis, matiku a informatiku

Daniel Pražák: Mobil může být základem laboratoře v kapse

Marek Adler: Technologie jsou realitou, digitální kompetence nutností

Jiří Vaníček: Na nové informatice jsme spojili všechny pedagogické fakulty.

Vratislav Ulrich: Když žáka v informatice něco baví, ať má prostor na vlastní projekt

Dan Lessner: V Izraeli začali programovat v hodinách informatiky už v roce 1995

Vít Beran: Novou informatiku učíme u nás od 3. třídy

Tipy do jednotlivých předmětů

Štěpánka Baierlová: V matematice si žáci volí obtížnost, úkoly se jim samy opravují

Zora Adámková: Rýsujeme s vizualizérem, postup žákům nahraju do TEAMS

Pavel Škramlík: Umíme učit tělocvik na dálku a technologie využíváme i ve výuce umění

Petr Hlinka: Ať si žáci mobilem natočí dřep a videoanalýza jim ukáže, jestli cvičí správně

Petra Slámová: V češtině pracuji s fotografiemi a kolážemi
 

Nela Votápková: Žáci v deváté třídě by měli umět pracovat s on-line slovníky

Pavel Reinhardt: V češtině si hrajeme s ClassTools, děláme Breaking news nebo Fakebook

Lukáš Borovička: Jak učit češtinu v době digitální?
 

Nela Votápková: V hodině vytváříme politické kampaně v Canvě

Lukáš Borovička: Technologie usnadňují badatelskou výuku s historickými prameny

Bohuslav Hora: Kdyby měl král Zikmund Facebook, co by si na něj dal?

Petr Drahník: Se žáky chodíme do lesa poznávat přírodu pomocí aplikací v telefonu

Jakub Holec: V přírodopise procházíme data z ČHMÚ a vyhodnocujeme je

Daniel Pražák: Mobil může být základem laboratoře v kapse
 

Baruš Jeřábková: Každý nemusí znát noty, vztah k hudbě vzniká jinak

Baruš Jeřábková: Na výtvarce jsme s žáky dělali obal k Babičce

Jan Juříček: K procvičování angličtiny využíváme hravých aplikací
 

Pavel Reinhardt: Učíme angličtinu od první třídy a využíváme např. LearningApps

Klára Pirklová: Ať se každý žák dostane v hodině angličtiny ke slovu
 

Radovan Mikeš: Fyzikální experimenty a badatelské projekty ve výuce

Aleš Kozák: S žáky jsme měřili rychlost aut před školou a určili největší prasátko

Vratislav Ulrich: Změř si, jakou sílu má tvůj vlas

 

Kateřina Čiháková: Máme hodinu u potoka s digitálním mikroskopem

Petr Drahník: Žáci se chemie bojí, snažím se strach odbourat

Aleš Kozák: Programujeme vlajky a propojujeme tím zeměpis, matiku a informatiku

Tipy napříč všemi předměty a typy škol

Eva Nečasová: Děti vědí úplně přesně, jak funguje AI. Jen to neumí pojmenovat

Adéla Lábusová: S digitálními technologiemi je třeba zacházet s rozumem

Klára Pirklová: Umělá inteligence se stane pomocníkem učitelů
 

Škola DIGI IN v číslech

1

série

55

dílů

6864

stažených a poslechnutých dílů

(k 19. 9. 2024)

Prohlédněte si infografiku o Škole DIGI IN

Rozhovor s Janem Schönbauerem

Nadšení učitelů pro výuku mi vhání slzy do očí, přiznává Jan Schönbauer

Se svým podcastem Škola DIGI IN jezdí křížem krážem po republice a zpovídá pedagogické průkopníky v digitálních technologiích a umělé inteligenci. Někdy za kantory zavítá domů na bio zahrádku, jindy třeba do učebny hudebky. Z toho, co za poslední měsíce zažil, se chce Janu Schönbauerovi brečet. „Kéž by každý učitel byl jako ti, s kterými mám možnost mluvit,“ říká v rozhovoru.


Související odkazy


Podcast KYBcast

Digitální kompetence

Podcast Digiděti ve škole