Aktuality
Vyberte si téma, co vás zajímá:
Pomáhají se začleňováním digitálních technologií do výuky. Služba KIMů je pro školy zdarma
Už čtyři roky krajský ICT metodik – KIM – David Kalivoda pomáhá pod Národním pedagogickým institutem ČR školám s digitálními technologiemi. Náplní jeho práce je zejména vytváření odborné podpory učitelům i vedení škol v začleňování nových digitálních technologií do výuky, ukazuje jim také pro tyto účely vhodné aplikace a metody.
Hlavně nikdy nepředpokládejte, komentují s úsměvem příběhy posluchačů autoři KYBcastu na konci letní série
Šestý díl speciální série a konec. Autoři podcastu KYBcast: Letní toulky kyberprostorem mají za sebou poslední natáčení prázdninového dílu, přičemž závěr patřil letním historkám vás, našich posluchačů. Vaše příběhy doplnili Václav Maněna s Pavlem Matějíčkem o své zážitky. A jak říkají: „Nikdy nepředpokládejte.“
Při výuce informatiky klademe důraz na práci s daty, říká Miroslav Kotlas z Gymnázia Česká
Studenti ze základních škol přicházejí na gymnázium s různou úrovní dovedností. Miroslav Kotlas, učitel informatiky na Gymnáziu Česká v Českých Budějovicích, se s námi podělil o své zkušenosti, jak tyto rozdíly vyrovnává. Věnovali jsme se také tématu maturit z informatiky – jak probíhají, co musí studenti umět a zda je o ně zájem.
Multiscreening je problémem současnosti, shodují se Matějíček s Maněnou v KYBcastu
Multitasking obvykle zvládá většina z nás. Ve větší i menší míře, mění se pouze náplň toho, co děláme. Posloucháme hudbu a zároveň si čteme, řídíme a voláme a podobně. V poslední době se ale rozmáhá taktéž digitální nešvar – například v podobě sledování televize a takzvaného scrollování na mobilu. A že jde o velký problém, potvrzuje i moderátor KYBcastu Pavel Matějíček, který zároveň pracuje jako etický hacker. On si však tuto neřest uvědomil a zatočil s ní.
Nemáme čas říkat, že jsme použili funkci vyhledávání, a tak googlíme, vysvětluje Běžící češtinář v KYBcastu anglicismy
Svět zrychluje, na nic pořádně nemáme čas. Není proto divu, že tento životní styl doléhá i na mládež, která se snaží držet krok s dobou, a tak přejímá slovíčka z angličtiny, pomocí nichž vyjádří pocity nebo situace daleko rychleji. Na tento trend se s IT odborníky Václavem Maněnou a Pavlem Matějíčkem v devátém díle třetí série KYBcastu zaměřil Běžící češtinář – učitel, popularizátor češtiny a korektor Jarmil Vepřek.
Za držení pohotovosti musí mít zaměstnanec příplatek, během dovolené navíc šéfovi zvedat mobil nemusíte, uklidňují posluchače experti KYBcastu
Ať už pracujete ve školství, nebo soukromé sféře, i vy máte nárok na klidnou dovolenou bez toho, aniž by vás někdo rušil. Přestože jde o právo každého zaměstnance, ne všichni o něm ví, a tak se často stává, že i během volna řeší neodbytného šéfa. Pavel Matějíček s Václavem Maněnou, IT experti z podcastu KYBcast, uklidňují, že zvedat telefon nejsou povinni ani sami učitelé.
Konflikty v kyberprostoru jsou součástí digitální socializace, říká Jan Kršňák
Jan Kršňák navštěvuje základní školy a společně se žáky a učiteli se věnuje nejrůznějším tématům. Mezi nejčastěji otevíraná patří problematika kyberšikany, případně kyberstalkingu. Všechny tyto incidenty se odehrávají mimo školu, přesto se očekává, že se budou řešit ve školách. Jak se v takových situacích zachovat? A má je opravdu řešit škola?
Kufr do auta, digi technologie do kapsy a slovník češtiny pro rodiče. KYBcast spustil letní sérii
Ani se startem léta nepřijdou posluchači o nové díly oblíbeného vzdělávacího podcastu KYBcast z dílny Václava Maněny s Pavlem Matějíčkem, který nahrávají pod hlavičkou Národního pedagogického institutu ČR. A protože plánované díly budou v období dovolených, rozhodli se tvůrci přikročit k odlehčené šestidílné sérii KYBcast: Letní toulky kyberprostorem. V rámci ní se změní vše, včetně vzniku jednoho z dílů.
Digitální ZOOM: Polytechnika a digitální kutilství
Digitalizace dílen posunula kutilství do nových směrů. Žáci a studenti se učí pracovat s 3D tiskárnami, laserovými gravírovacími stroji, popřípadě vytvářejí 3D modely přímo ve virtuální realitě. Tentokrát jsme se při našem setkání zaměřili právě na oblast polytechniky. Představili jsme si dostupné technologie a nechyběly ani příklady z praxe.