Aktuality
Vyberte si téma, co vás zajímá:
Hrátky s roboty na DIGI roadshow
Zapojení robotických pomůcek do vyučování se věnovala dubnová DIGI roadshow. Pestrý program byl připraven na všech krajských pracovištích a v této reportáži zavítáme konkrétně do Ústí nad Labem. Seznámíme se s Blue-boty, Ozoboty a rozblikáme LED pásky. Zjistíme také, zda je možné zapojit roboty i do jiných předmětů.
Prezident Pavel přijímal úplatky, napsala AI. „Stačilo jí k tomu jednoduché zadání,“ varuje odborník
Mimo kreativní sféru se s generativní umělou inteligencí (AI) setkáváme v současnosti hlavně ve školách. Učitelům pomáhá nejen v samotných hodinách, ale i v přípravě na ně. Odborník z portálu e-bezpečí Kamil Kopecký však zdůrazňuje, že má AI i temnou stránku. A ve svém vystoupení na konferenci DigiDay ukázal, jak lehce zneužitelné tyto nástroje jsou.
IT expert z NPI Maněna varuje: Dnes už i laik zvládne díky generativní AI udělat podvrh
Umělá inteligence (AI) nám usnadňuje život. Na základě našich návyků nám dává různá doporučení, generuje texty či je naším pomocníkem v umělecké sféře. IT expert Národního pedagogického institutu ČR Václav Maněna se ale ve svém příspěvku na konferenci Digiday zaměřil na to, že generativní AI může být i naším nepřítelem. Zvládne vytvořit fejkové video nebo fotografii a tím s námi jednoduše manipulovat. Maněna tak radí, co s tím.
Generace Z umí technologie používat, ale nerozumí jim, říkají autoři KYBcastu
Traduje se o nich, že se s technologiemi v rukách už narodili, přesto nejsou ve všem tak popředu, jak se o mladých lidech z generace Z traduje. Své o tom ví i IT experti Národního pedagogického institutu ČR (NPI ČR), kteří připravují podcast KYBcast. A své tvrzení podepřeli o několik důkazů.
Digitální zoom inspiroval v oblasti zřizování a inovací učeben
Zástupci firem se setkali s řediteli škol, učiteli, zřizovateli a ICT koordinátory, tentokrát nad tématem zřizování, rekonstrukcí a modernizací odborných IT učeben. Představili si nejrůznější varianty řešení, podělili se o zkušenosti z praxe a sdíleli možnosti vzájemné pomoci jak z odborného pohledu, tak při konzultacích v oblasti financování.
Zdravotní analýza i sestavení tréninkového plánu na míru díky digitálním technologiím
Chytré fitness hodinky jsou v naší společnosti rozšířené, oblíbené, mnohé z nich i finančně dostupné. Petr Hlinka, učitel tělocviku z Dobříše, se s námi podělil o své nápady, jak učí žáky využívat jejich potenciál nejen v oblasti zdravotní, ale také sportovní.
Rýsování s vizualizérem, násobilka s Bee-boty a příklady schované za QR kódy
Výuka matematiky není vždy jen o drilu, byť se bez něho podle paní učitelky Zory Adámkové neobejde, ale měla by také pomáhat žákům objevovat. Tuto cestu lze podniknout i s digitálními technologiemi, proto se s námi podělí o několik nápadů ze své praxe.
Firmy jako Google nebo Microsoft dnes už řeší udržitelnost, těší IT experta Maněnu
Udržitelnost. Téma, které rezonuje napříč společností a státy světa, přestože je prozatím důležitější primárně pro mladší generace. Jak k tomu přistupují IT giganti, s čím se potýkají ve svých obřích datových centrech a proč je problém, že si lidé poslechnou podcast na YouTube nebo si nechají zodpovědět dotaz od generativní umělé inteligence (AI)?
Mobilní telefony ve školách a digitálně rozsekaná pozornost? Nebojme se dělat chyby, říká Jan Kršňák
Další díl podcastové série rozhovorů Digiděti ve škole s Janem Kršňákem, lektorem a intuitivním učitelem, se věnuje především mobilním telefonům ve školách. Mají se zakázat? Nepovede jejich povolení k nežádoucím situacím a zhoršené pozornosti? A jak správně nastavit hranice při jejich používání? Své myšlenky doplnil o vlastní zkušenosti a tipy.