13. ročník konference

Digitální technologie ve výuce – praktické využití ve školách

DigiSeč 2025

Konference k tématům digitálních kompetencí a nové informatiky

3.–4. listopadu 2025

O konferenci

digiseč 2025

Sečská konference o digitálních technologiích ve výuce je určená učitelům všech předmětů na základních a středních školách. Dvoudenní program konference bude naplněný informacemi k tématům digitálních kompetencí a nové informatiky. Nebude chybět ochutnávka digitálních technologií v praxi. Účastníci konference získají větší jistotu při práci s digitálními nástroji, rozvinou své digitální kompetence, vyzkouší si na vlastní kůži nové aktivity od programování k dalším okruhům nové informatiky. V plenární části konference se klíčoví řečníci zaměří na specifické výzvy a potřeby, které digitalizace přináší v různých pracovních sektorech. Prakticky, srozumitelně, v souvislostech. 

Doprava
  • Auto: Hotel Jezerka, Ústupky 278, 538 07 Seč

  • Hromadná doprava: Můžete využít autobus, který vypravujeme pro účastníky konference. Přesné časy budou upřesněny.

    • 3.11. cca 8.30 Pardubice - Seč

    • 4.11. po skončení konference Seč - Pardubice

Harmonogram

Pondělí 3. 11. 2025

8.00-9.30

registrace, coffee break

9.30-11.30

plenární část konference

12.00

oběd

12.30

otevření veletrhu partnerů v hlavním sále

14.00-15.30

první blok workshopů

15.30-16.30

pauza, coffee break, networking u stánků partnerů

16.30-18.00

druhý blok workshopů

18.30

večeře

Úterý 4. 11. 2025

8.30-10.00

třetí blok workshopů

10.00-10.30

pauza, coffee break, networking u stánků partnerů

10.30-12.00

čtvrtý blok workshopů

12.00

oběd, ukončení konference

Plenární část: prezentace řečníků

moderovala Tereza Willoughby

Irena Fričová
Zahájení konference

Anna Stočesová Martinková
Udržitelné financování IT a digitální infrastruktury na školách

Daniela Růžičková
Digitální kompetence 2024

Mgr. Štěpánka Baierlová

Učí již několik let matematiku, informatiku a robotiku ve škole Labyrinth – gymnázium a ZŠ Brno. Svou výuku staví na formativním přístupu, o kterém je přesvědčená, že je základním kamenem kvalitní výuky. V poslední době se hodně zajímá o didaktiku a zkoumání metod, které mohou napomoci žákovskému učení. S využitím nových poznatků z oblasti kognitivních věd, pedagogiky a psychologie učení se snaží své hodiny vystavět tak, aby co nejvíce podpořila učení svých žáků.

Cesta k efektivnímu učení

Zažili jste jako děti, že vás rodiče poslali se učit? Poslali jste někdy své vlastní děti se učit? Předpokládám, že ano, ale řekl nám někdy někdo, jak se to vlastně dělá a co je v této oblasti efektivní? Tento workshop nám pomůže odpovědět na otázky spojené s pamětí a efektivním učením. V první části si prožijeme lekci tak, jak ji stavíme pro naše žáky na 2. stupni, zaměříme se na ověřené techniky a přístupy, které podporují aktivní učení i dlouhodobé zapamatování. Na příkladech si sami vyzkoušíte, co znamená kognitivní přetížení a jak přirozené je zapomínat. Ve druhé části popřemýšlíme o tom, co potřebujeme jako učitelé zařizovat, abychom co nejvíce podpořili efektivní učení svých žáků.

Mgr. Lenka Blehová

Je absolventkou MFF UK, obor učitelství matematiky a informatiky. Nejprve učila na SPŠE (střední průmyslová škola elektrotechnická) v Pardubicích, nyní už 17 let učí na Gymnáziu, Pardubice, Dašická 1083. V posledních letech se ve škole věnuje koordinaci zavádění ICT revize RVP a také pracuje pro NPI ČR jako konzultantka ICT revize RVP pro gymnázia a SOŠ. 

Připravujeme

Připravujeme popis, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text,text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text.

Ivana Böhmová

Text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text,text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text.

Tvorba AI asistentů pro učitele: praktický workshop (NPI ČR a AI dětem)

Workshop pro mírně pokročilé a pokročilé uživatele poskytne základní orientaci, inspiraci a praktické zkušenosti pro další vlastní experimenty s využitím umělé inteligence a asistentů v praxi. 

V teoretické části vás seznámíme s právními a bezpečnostními aspekty používání AI ve vzdělávání. Představíme vám základní principy a metodiku tvorby AI asistentů včetně praktických ukázek a návodů k práci se systémovými prompty.

V praktické části budete v malých týmech pod vedením lektorů prozkoumávat možnosti tvorby jednoduchého asistenta – od prvotního nápadu přes jeho rozpracování až po testování. Společně si vyzkoušíte různé přístupy k tvorbě a využití asistentů a budete reflektovat jejich přínosy i limity.

Workshopy: praktická část konference

Pondělí 3. 11. 2025, 14:00–⁠⁠⁠⁠⁠⁠15:30

Lektor

Název workshopu

Místo konání

Mgr. Karel Malík

Vezměte je ven 

Modrý salonek

Ivana Böhmová
Eva Tykvová

1. část – Tvorba AI asistentů pro učitele: praktický workshop (NPI ČR a AI dětem)

Barevná učebna

Ondřej Neumajer

Učitelská dilemata v době AI – pedagogika nejistoty, digitální wellbeing a digitální minimalismus

Vinárna

doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. 
Mgr. Anna Drobná

O internetu zábavně a konstruktivisticky – pro 1. stupeň

Žlutý salonek

Mgr. Hana Mahnelová, Ph.D. 

Ukázkové úlohy na jednoduché využití MS Excelu v matematice s cílem rozvíjet digitální kompetence žáků 

Skleněný salonek

Mgr. Markéta Emmer Illová

Canva bez hranic – pro tvorbu, spolupráci i výuku bez omezení

Červený salonek

Mgr. Daniel Janata

DIGIaktivity k rozvoji čtenářské a pisatelské gramotnosti

Zelený salonek

Acer

K-Net

Hvězdy na trhu práce

Minecraft ve výuce: kyberbezpečnost, matematika i dějepis na vlastní kůži

Velký sál

Pondělí 3. 11. 2025, 16:30–⁠⁠⁠⁠⁠⁠18:00

Lektor

Název workshopu

Místo konání

PhDr. Lukáš Borovička, Ph.D.

Rozkrývání dezinformací

Modrý salonek

Ivana Böhmová
Eva Tykvová

2. část – Tvorba AI asistentů pro učitele: praktický workshop (NPI ČR a AI dětem)

Barevná učebna

Mgr. Štěpánka Baierlová

Cesta k efektivnímu učení 

Vinárna

Mgr. Anna Yaghobová 

O internetu zábavně a konstruktivisticky – pro 2. stupeň 

Žlutý salonek

Mgr. Jakub Holec, Ph.D. 

Strukturované myšlení v praxi: Jak určovací klíče rozvíjejí digitální kompetence a informatické myšlení 

Skleněný salonek

Ing. Mgr. Miroslav Staněk, Ph.D.

Když v kuchyni ožije fyzika a chemie

Červený salonek

Mgr. Daniel Janata

DIGIaktivity k rozvoji čtenářské a pisatelské gramotnosti

Zelený salonek

IT guru – Petr Polívka

Centrum kybernetické bezpečnosti

Kybernetická bezpečnost školy s IT guru a lektory NPI ČR

Kyberchvíle – společně v bezpečí 

Velký sál

Úterý 4. 11. 2025, 8:30–⁠⁠⁠⁠⁠⁠10:00

Lektor

Název workshopu

Místo konání

Mgr. Ludmila Kovaříková 

Změní umělá inteligence výuku češtiny a dalších předmětů?

Modrý salonek

Learniga

Aktivní třída

Čtyři klíčové principy animace

Praktické ukázky využití dotykové obrazovky v jednotlivých předmětech

Barevná učebna

Mgr. Štěpánka Baierlová

Cesta k efektivnímu učení 

Vinárna

Mgr. Jiří Slavíček

Rozvoj digitálních kompetencí u žáků s poruchou autistického spektra

Žlutý salonek

Mgr. Pavel Žalský

Jak si hrát a přitom se (digitálně) rozvíjet? Vzhůru do Nového světa!

Skleněný salonek

PhDr. Zbyněk Filipi, Ph.D.

Rozvoj digitální kompetence na Wikipedii při používání šablon

Červený salonek

Mgr. Helena Peřinová

Jak rozpoznat manipulaci v online světě

Zelený salonek

Edugo – Petr Caloň
Google – Josef Dašek

VividBooks

Google AI nástroje ve škole – praktické využití Gemini a NotebookLM pro učitele


Jak smysluplně digitalizovat výuku a čelit rezistentním kolegům

Velký sál

Úterý 4. 11. 2025, 10:30–⁠⁠⁠⁠⁠⁠12:00

Lektor

Název workshopu

Místo konání

Mgr. Ludmila Kovaříková

Změní umělá inteligence výuku češtiny a dalších předmětů?

Modrý salonek

Vít Voráček
Mgr. Martina Voráčková

Online metodika Animetod – ukázka lekce Filmové políčko

Barevná učebna

Mgr. et Mgr. Klára Pirklová, Ph.D.

AI: jak vést žáky k samostanosti a odpovědnosti 

Vinárna

Mgr. Lenka Blehová

Kompetenční výuka – předmět zaměřený nejen na kompetence

Žlutý salonek

Mgr. Pavel Žalský

Jak si hrát a přitom se (digitálně) rozvíjet? Vzhůru do Nového světa!

Skleněný salonek

PhDr. Zbyněk Filipi, Ph.D.

Rozvoj digitální kompetence na Wikipedii při používání šablon

Červený salonek

Petr Caloň

AI v hodině: Praktické scénáře pro dějepis, zeměpis a ZSV

Zelený salonek

Epson – Michael Vlček, Matěj Kopecký

AV Media

Interaktivní projektor jako pomocník učitele i žáka

Virtuální realita ve třídě: od zážitku k učení

Velký sál

Konference je určena zejména pedagogickým pracovníkům základních a středních škol. 
V případě jakýchkoli dotazů nás kontaktujte na e-mailu vojtech.splavec@npi.cz

Fotogalerie

Související odkazy

DigiSeč 2024:

Digitalizace zásadně promění trh práce a české školství s ní musí držet krok.

DigiSeč 2023:

Informační gramotnost je dnes důležitá stejně jako vzduch. Je to bojová doména, přiznal plukovník Zelinka na konferenci DigiSeč.