Dvoudenní konference DigiSeč 2023 proběhla již pojedenácté a v tomto roce byla určena učitelům všech předmětů na základních a středních školách. Dvoudenní program byl naplněný informacemi k tématům digitálních kompetencí a nové informatiky. Účastníci během čtyřech bloků mohli vybírat ze čtyřiceti workshopů, zároveň měli čas i na neformální setkávání.
Plenární část na téma dezinformace a svoboda slova zahájila hlavní manažerka projektu NPO 3.1 DIGI Národního pedagogického institutu ČR Irena Fričová, vystoupilli Anna Stočesová Martinková, vedoucí oddělení Digitalizace vzdělávání MŠMT, Daniela Růžičková s příspěvkem: Informatika a digitální kompetence ve velké revizi RVP ZV, Jaroslav Spurný s tématem: Svobodou slova a překonáním lenosti proti nebezpečí dezinformací a Ivo Zelinka s příspěvkem: Práce se zdroji – myšlení armádního OSINT analytika. Po oba dny probíhal veletrh partnerů konference.
Irena Fričová
Zahájení konference
Mgr. Daniela Růžičková
Informatika a digitální kompetence ve velké revizi RVP ZV
plukovník Mgr. Ivo Zelinka, MMS
Práce se zdroji — myšlení armádního OSINT analytika
PaedDr. Anna Stočesová Martinková, Ph. D.
Prevence digitální propasti - Národní plán obnovy 2023
Jaroslav Spurný
Svobodou slova a překonáním lenosti proti nebezpečí dezinformací
Zkušení učitelé a lektoři předávali účastníkům své tipy a zkušenosti na tematických workshopech, zaměřených na digitální technologie a rozvíjení digitálních kompetencí. Učitelé mohli vybírat ze čtyřiceti různých workshopů.
(setříděno v abecedním pořadí dle příjmení lektora)
-
RNDr. Ing. Peter Agh – Výuka nové informatiky na 1. stupni
-
Mgr. Štěpánka Baierlová – Pracujeme v redakci aneb Digikompetence v každém předmětu | Společné přemýšlení nad tím, jak rozvíjet digikompetence v matematice
-
Mgr. Klára Bílová – Rozvoj digitální kompetence v matematice
-
PhDr. Lukáš Borovička – Inspirace k rozvoji digitálních kompetencí u žáků s mentálním postižením
-
Mgr. Anna Drobná – Datová Lhota: Digitální technologie pro 1. a 2. stupeň zábavně
-
Mgr. et Mgr. Václav Fiala – Rozvoj digitálních kompetencí v přírodních vědách
-
PhDr. Zbyněk Filipi – Tvorba na Wikipedii jako prostředek k rozvoji digitální kompetence
-
Mgr. Markéta Emmer Illová – Objevné cesty po moři digitálních kompetencí
-
Mgr. Daniel Janata – Kooperativní výuka v online prostředí žáků 1. stupně ZŠ
-
Mgr. Pavlína Jurzykowská – DIGI-MIX (nejen) pro jazykáře
-
Mgr. Veronika Korbelová – Jak učit cizí jazyky nejen digi, ale i efektivně a hravě
-
Mgr. Ludmila Kovaříková – Rozvoj digitálních kompetencí s AI (nejen) v češtině
-
Mgr. Nikola Kudrnáčová – Jak můžeme rozvíjet digitální kompetence žáků ve výuce matematiky na 2. stupni ZŠ a na střední škole | Rozvoj digitální kompetence ve všech ročnících 1. stupně ZŠ
-
Mgr. Zuzana Kuželová – Praktické příklady nových technologií využitelných na základních školách – 1. – 2. stupeň ZŠ
-
Mgr. Hana Mahnelová – Jak můžeme rozvíjet digitální kompetence žáků ve výuce matematiky na 2. stupni ZŠ a na střední škole
-
Mgr. Karel Malík – Digitální jednohubky v zeměpise
-
Mgr. Nikola Mihulková – DIGIDIVY ve světě zvířat aneb rozvoj Digitální klíčové kompetence u žáků „nečtenářů“
-
Mgr. Kateřina Müllerová – Hraní s QR kódy
-
PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D. – Kompendium umělé inteligence ve vzdělávání
-
MgA. Jan Pfeiffer – Možnosti využití digitálních technologií ve výtvarné výchově
-
Mgr. Klára Pirklová – Jak rozvíjet digitální kompetence ve vašem oboru
-
Ing. Bc. Michaela Rejnová – Stop Motion Studio ve VV
-
Mgr. Miroslav Slowik a Mgr. Ladislava Whitcroft, Ph.D. – Píši, mluvím, naslouchám: využití digitálních technologií v kompetenční dílně českého jazyka
-
Ing. Miroslav Staněk – Jak zachránit Newtona, Ohma a Pascala (před) Novou Informatikou
-
Mgr. Magdalena Tylová – Zaměřme se na detail
-
Vít Voráček a Mgr. Martina Voráčková – Online metodika Animetod – ukázka lekce kreslená animace
-
PhDr. Renata Votavová a Mgr. Milena Tunkerová – Inspirace k rozvoji digitálních kompetencí u žáků s mentálním postižením
-
Mgr. Pavel Žalský – Virtuální dějepisné bádání