Workshopy
DigiSeč 2024
Zkušení učitelé a lektoři předávali účastníkům své tipy a zkušenosti na tematických workshopech, zaměřených na digitální technologie a rozvíjení digitálních kompetencí. Učitelé mohli vybírat ze čtyřiceti různých workshopů.
Pondělí 4. 11. 2024, 13.00–13.45
Lektor |
Název workshopu |
Místo konání |
Dagmar Chytková (NPI ČR) | ICT koordinátor není školní ajťák! | Barevná učebna |
Dagmar Biersaková, Vlastimil Vaněk (Nadace České spořitelny) |
Měníme pohled na finanční vzdělávání | Vinárna |
David Plešinger (Acer) | Školní digitální zařízení Acer | Velký sál |
Pondělí 4. 11. 2024, 14.00–15.30
Lektor |
Název workshopu |
Místo konání |
Pavel Žalský | Hry, Netflix a dějepis | Modrý salonek |
Ondřej Neumajer | Digitální pedagogický leadership aneb V roli průvodce digitální transformací | Barevná učebna |
Zbyněk Filipi | Návrhy na aktivity zaměřené na tvorbu na Wikipedii pro rozvoj digitální kompetence žáků | Vinárna |
Lenka Blehová | Kompetenční výuka – možnost, jak účelně zařadit digikompetence | Žlutý salonek |
Cyril Brom a Anna Drobná | Datová Lhota: O cloudech a serverech pro páťáky až sedmáky hravě | Skleněný salonek |
Hana Mahnelová | Jak učit o internetu? Modelové hodiny informatiky pro 2. stupeň ZŠ | Červený salonek |
Renata Votavová a Vojtěch Gybas | Karty NPI ČR do výuky informatiky žáků s mentálním postižením | Zelený salonek |
Partneři: Jiří Chytil (Microsoft), Zuzana Kuželová (ZŠ Okružní Zlín) |
AI jako kopilot pedagoga |
Velký sál |
Jiří Jeništa (AV Media) | Simulační výuka ve VR | Velký sál |
Pondělí 4. 11. 2024, 16.30–18.00
Lektor |
Název workshopu |
Místo konání |
Lukáš Borovička | Analýza reklamy v digitálním prostředí | Modrý salonek |
Ludmila Kovaříková | Psaní s umělou inteligencí | Barevná učebna |
Štěpánka Baierlová | Nová informatika – příležitost pro změnu ve výuce i hodnocení | Vinárna |
Hana Fládrová | Použití digitálních technologií v ekonomickém vzdělávání | Žlutý salonek |
Daniel Janata | Propojení online nástrojů v kooperativní výuce na téma LIDSKÉ TĚLO | Skleněný salonek |
Anna Yaghobová | Jak učit o internetu? Modelové hodiny informatiky pro 2. stupeň ZŠ | Červený salonek |
Milena Tunkerová | Rozvoj digitálních kompetencí u žáků, kteří při využívání digitálních technologií vyžadují podporu | Zelený salonek |
Partneři: Learniga |
Animační studio: Od teorie k tvorbě |
Velký sál |
Zonepi | MODI – programovatelná stavebnice v projektech | Velký sál |
Úterý 5. 11. 2024, 8.30–10.00
Lektor |
Název workshopu |
Místo konání |
Markéta Emmer Illová | Digitální hrátky s textem na různé způsoby | Modrý salonek |
Karel Malík | Mapy bez účtu | Barevná učebna |
Štěpánka Baierlová | Tanec robotů s VEX 123 | Vinárna |
Ukázka hravé výuky s Umíme | Žlutý salonek | |
Magdalena Tylová | Rozvoj digitálních kompetencí na 1. stupni ZŠ | Skleněný salonek |
Miroslav Staněk | Co se o světě kolem nás můžeme dozvědět ze senzorů mobilu? Co se z nich naopak svět dozvídá o nás? | Červený salonek |
Hana Mahnelová | Aktivní užití digi nástrojů ACD/ChemSketch a Unreal Chemist v chemickém vzdělávání na ZŠ a SŠ | Zelený salonek |
Partneři: Petr Caloň (EDUGO) |
Chromebooky ve škole |
Velký sál |
Petr Polívka (IT guru) |
Kybernetická bezpečnost školy s IT guru a lektory NPI ČR |
Velký sál |
Úterý 5. 11. 2024, 10.30–12.00
Lektor |
Název workshopu |
Místo konání |
Klára Pirklová | Digitální kompetence v každodenním životě | Modrý salonek |
Vanda Vaníčková | Pějme píseň dokola | Barevná učebna |
Jakub Holec | Reálná data ve výuce přírodovědných předmětů | Vinárna |
Zbyněk Filipi | Návrhy na aktivity zaměřené na tvorbu na Wikipedii pro rozvoj digitální kompetence žáků | Žlutý salonek |
Helena Peřinová | Bezpečnost na internetu ve výuce jazyků na 1. stupni | Skleněný salonek |
Vít Voráček a Martina Voráčková | Online metodika Animetod – ukázka lekce Princip animace | Červený salonek |
Michaela Rejnová | Tvorba a úprava videí pro školní projekty | Zelený salonek |
Partneři: Monika Lekovská Monika Lekovská (ZŠ Čakovice, Profimedia – Aktivní třída) |
Roboti a robotické stavebnice v praktickém workshopu |
Velký sál |
Centrum kybernetické bezpečnosti | Digitální stopa a šedá data: Hledání osobních informací na internetu | Velký sál |
Medailonky lektorů a anotace workshopů
Nová informatika – příležitost pro změnu ve výuce i hodnocení
V našich školách se zabydluje nová informatika a často se mluví o formativním hodnocení a od minulého roku i o nové informatice. Uchopme novou informatiku jako příležitost ke změně. Nejen ke změně obsahu, jak nám nově ukládá revidovaný RVP, ale i ke změně přístupu, metod a hodnocení.
V rámci workshopu se tedy zaměříme na formativní přístup v informatice. Pobavíme se o tom, jak může vypadat cíl hodiny informatiky, jak získat důkazy o učení či naučení a jak dávat zpětnou vazbu. Zažijeme společně jednu hodiny informatiky v roli žáků a následně se na ni podíváme očima učitele, projdeme si stanované cíle a vyhodnotíme jejich naplnění.
Tanec robotů s VEX 123
V rámci workshopu s roboty VEX 123 si ukážeme, že robotika není jen programování, ale že jejím prostřednictvím můžeme rozvíjet i kreativitu a další potřebné soft skills. Účastníci zažijí hodinu zaměřenou na kreativní práci s roboty v pozici žáků, vyzkouší si skupinovou práci, vrstevnické učení i hodnocení. Následně vše prozkoumají i očima pedagogů a společně budou hledat možnosti, jak zařadit podobné aktivity do své výuky.
Kompetenční výuka – možnost, jak účelně zařadit digikompetence
Na tuto otázku jsme na našem gymnáziu hledali odpověď a výsledkem je vytvoření nového předmětu, který jsme sestavili integrační metodou průřezových témat ze tří předmětů. Připravili jsme témata, jejichž obsah budou žáci zpracovávat ve skupinkách do různých výstupů (mapy, audio, video, webové stránky, grafika, animace, výtvarné realizace, scénky aj.), které pak vzájemně sdílejí. Žáci jsou hodnoceni nejen za zpracování témat, ale i za zvládnutí učiva, které je obsahem. Výuka probíhá v 1. ročníku ve skupinách 20 žáků 1x týdně ve tříhodinovém bloku pod vedením dvou učitelů. Pro přípravu a pilotáž jsme využili odborného vedení lektora z PF TUL a zkušeností z jiných škol. Celý projekt vám představím a podělím se s vámi o dosavadní zkušenosti. Budu ráda i za vaše zkušenosti, připomínky a nápady.
Analýza reklamy v digitálním prostředí
Příspěvek se zaměří na rozbor manipulativních technik reklamy z prostředí Instagramu nebo YouTube. Účastníci si vyzkouší jak rozbor konkrétních videoukázek, tak příspěvků na sociálních sítích, ale i řadu následných aktivit spočívajících například ve vyhledávání relevantních informací. Příspěvek vychází z principů tzv. komunikativní nauky o českém jazyce, ale použité metody lze využít i v jiných předmětech.
Datová Lhota: O cloudech a serverech pro páťáky až sedmáky hravě
Vědí děti, že cloud není přídavná paměť uvnitř jejich mobilu ani virtuální úložiště „v mracích“, ale server na druhém konci světa? Tuší, že mohou na cloudu spolupracovat s kamarády, ale ne všichni mají stejná práva? Téma cloudu a serverů patří v nové informatice do okruhu digitální technologie. Zpracovává ho jeden díl z nové série seriálu Datová Lhota a navazující modelová hodina s herní aktivitou. Během workshopu si tuto hodinu vyzkoušíme. Představte si nástěnku svých snů a jdeme na to! A na závěr vám ještě povíme pár věcí o hrách ve výuce obecně.
Ukázka hravé výuky s Umíme
Na workshopu vám ukážeme jak lze doplnit výuku digitální formou procvičováním v systému Umíme to, které si vyzkoušíte v roli žáků i z pohledu učitele. Představíme vám různé formáty cvičení, prozradíme jejich specifika a nahlédnete pod pokličku tvorby systému a do způsobů analýzy uživatelských interakcí. Dozvíte se tipy na zapojení v různých předmětech a pro ostřílené uživatele představíme několik čerstvých novinek. Prostor bude i na sdílení zkušeností s učiteli, kteří Umíme to aktivně využívají.
Návrhy na aktivity zaměřené na tvorbu na Wikipedii pro rozvoj digitální kompetence žáků
Možná máte pocit, že digitální kompetence žáků se rozvíjejí často mimo školu v jejich každodenních činnostech a je to dostačující. Přesto byste ale měli dostát potřebě jejich rozvoje v souladu s RVP v různých předmětech. Tvorba na Wikipedii vám ve výše uvedeném může pomoci, i když budete chtít mít stále na prvním místě obsah předmětu, který vyučujete. Přijďte se o tom přesvědčit a odejdete s mnoha návrhy konkrétních aktivit.
Použití digitálních technologií v ekonomickém vzdělávání
Workshop se zabývá rozvojem digitálních kompetencí při výuce všeobecné ekonomie. Vyzkoušíme si některé volně dostupné speciální kalkulačky, pomocí kterých snadno a rychle dospějeme k požadovanému výsledku. Nahlédneme i do portálu MF ČR MOJE daně. Digitální technologie uplatníme ve mzdové a daňové oblasti pro zaměstnance i pro osoby samostatně výdělečně činné. Ukážeme si úpravu nákladů o majetkové položky a jejich vliv na stanovení hospodářského výsledku.
Digitální hrátky s textem na různé způsoby
Workshop se zaměří na základní otázky při výuce – kde najdeme potřebné informace, jak je zpracovat a uložit. Vyzkoušíme si různé techniky vyhledávání a zpracování informací, práci s textem v elektronické podobě, nahrávání, psaní blogu a další možnosti nejen v hodinách češtiny. Podíváme se na možnosti ověřování informací, ale i na typografii a její využití v hodinách. Společně se pobavíme o oborovém čtení a naplňování digikompetencí při práci s textem.
Reálná data ve výuce přírodovědných předmětů
Cílem setkání bude představit a společně si doplnit kroky potřebné pro plánování a realizaci výukové lekce, ve které žáci získávají, vyhledávají, kriticky posuzují a sdílí reálná data. Během workshopu si v roli žáků vyzkoušíme předem namodelovanou a ve výuce ověřenou lekci k tématu zemětřesení, která se zakládá na práci žáků s reálnými daty. V závěrečné části budeme reflektovat právě zažitou výukovou lekci ve vztahu k navrženým obecným krokům pro plánování a realizaci výuky s reálnými daty. Zároveň budeme společně hledat další přírodovědná témata, pro která je vhodné ve výuce reálná data využívat.
Propojení online nástrojů v kooperativní výuce na téma LIDSKÉ TĚLO
Cílem příspěvku je zažít aplikaci metody V-CH-D a propojení online nástrojů v kooperativní výuce na vybraném tématu, uvědomit si možnosti zvoleného postupu a jeho vliv na učení, reflektovat možné přínosy V-CH-D v nastavených aktivitách propojených v kooperativní výuce a aktivním učení žáků a uvědomit si rozvoj digitálních kompetencí žáků v rámci vybraného tématu.
Psaní s umělou inteligencí
Chatboti generující texty ohromují svět už delší dobu a většině z nás AI při psaní běžně pomáhá napsat lepší text. Na workshopu si prostřednictvím několika experimentů ukážeme, zda nám dokáže poskytnout zpětnou vazbu, odhalit skrytý význam nebo najít souvislosti a co z toho vyplývá. Workshop může být inspirací zejména pro učitele českého jazyka a tvůrčího psaní, ale také pro všechny, které zajímá, zda je AI při tvorbě textů skutečně inteligentní a kreativní. Pro experimenty se bude hodit vlastní notebook.
Náměty na praktické využití digitálních technologií v matematice na ZŠ a SŠ
V první části workshopu se při řešení geometrických problémů zaměříme na využití počítačové aplikace pro úpravu fotografií, textového editoru MS Word a online kalkulátorů na výpočet geometrických veličin. Druhou část věnujeme ukázkám matematických aktivit realizovaných v online programu GeoGebra (např. trojúhelníková nerovnost s využitím posuvníku, vlastnosti těžnic a těžiště, objevení čísla pí, graf funkce s podmínkou). Všechny ukázkové aktivity cílí na rozvoj matematické gramotnosti a digitálních kompetencí žáků na základních nebo středních školách. Podmínkou účasti na workshopu je vlastní notebook.
Aktivní užití digi nástrojů ACD/ChemSketch a Unreal Chemist v chemickém vzdělávání na ZŠ a SŠ
Specializovaný program ACD/ChemSketch a mobilní aplikace Unreal Chemist mohou být dobrými digitálními pomocníky ve vzdělávání jak na základní, tak na střední škole. V programu ACD/ChemSketch si vyzkoušíme sestavení laboratorní aparatury nebo tvorbu organických vzorců včetně jejich uložení do prostředí programu v podobě šablony. Na tabletech nebo mobilních telefonech otestujeme v Unreal Chemist bezpečné a věrohodné simulace vlastností látek a průběhu jednoduchých reakcí. Aktivity cílí na podporu rozvoje digitálních kompetencí žáků a badatelství. Účastník musí mít stažený program ACD/ChemSketch ve svém notebooku a aplikaci Unreal Chemist (existují verze pro iOS i Android) ve svém tabletu, případně mobilním telefonu.
Mapy bez účtu
Mapy rychle a bez přihlášení. Jde to? Jde to! Ukážeme si, jak vhodně v zeměpise i mimo něj využít mapové portály pro jednoduché i složitější úkoly ruku v ruce s rozvojem digitálních kompetencí. Přijďte tedy tvořit jednoduché trasy, složitější kartogramy i barevně zajímavé tematické mapy. Chybět nebude ani paleta tipů na další práci s digitální mapou ve vašich hodinách.
Digitální pedagogický leadership aneb V roli průvodce digitální transformací
Svět kolem nás se proměňuje stále rychleji. Posouvat lidi, obzvláště ve školství, je ale obtížné. Není to ovšem nemožné. Kvalitní škola se neobejde bez pedagogického lídra. Je jím nejčastěji ředitel, který představí a prosadí vizi napomáhající žákům rozvíjet dovednosti potřebné pro úspěch v 21. století. Vyžaduje to osobnosti, které spatřují v digitální transformaci probíhající kolem nás nový potenciál pro změny, které naše školy tolik potřebují. V příspěvku se dozvíte, jaké jsou nejdůležitější oblasti digitálního pedagogického leadershipu a jaké kroky na této nelehké cestě jsme již v ČR udělali.
Bezpečnost na internetu ve výuce jazyků na 1. stupni
Kdy začít mluvit s dětmi o bezpečnosti na internetu? Ideálně ještě dříve, než se děti samy s nebezpečím setkají. Kde a jak učit děti bezpečnému chování na internetu? V jazycích se dá pomocí digitálních aplikací, her a modelových situací nacvičit mnoho. Setkání s cizím člověkem na síti; jak si poradit s heslem, phishingem, vishingem; rozpoznání falešné zprávy, manipulace; komunikace na sociálních sítích – s tím vším se děti mohou setkat už od prvních krůčků na internetových cestičkách. A často jsme to právě my učitelé, kdo jim jako první může vše ulehčit tím, že je na nebezpečí ze zákoutí internetu předem připravíme.
Digitální kompetence v každodenním životě
Každý den se setkáváme se situacemi, které vyžadují digitální kompetence. Stejně tak to mají naši žáci. Na tomto praktickém workshopu se vžijeme do běžného dne žáků. Budete řešit situace, které se týkají time managementu, digitálního wellbeingu i organizace znalostí, a to digitálně.
Tvorba a úprava videí pro školní projekty
V našem workshopu se podíváme na klady a zápory různých aplikací pro tvorbu a úpravu videí, která lze tvořit pomocí mobilních telefonů či tabletů. Ukážeme si příklady videí, která vznikla v rámci různých školních projektů. Pustíme se do natáčení videí rozvíjejících klíčové kompetence ve výuce. Na závěr se podíváme na výsledky naší práce a dáme si k ní zpětnou vazbu.
Co se o světě kolem nás můžeme dozvědět ze senzorů mobilu? Co se z nich naopak svět dozvídá o nás?
Tento kurz reaguje na aktuální vývoj digitálního světa a jeho vliv na zdraví a bezpečnost uživatelů, zejména dětí. Účastníci kurzu budou formou pokusů podrobně seznámeni s možnostmi, které nabízejí senzory v jejich mobilních zařízeních. Zároveň budou účastníci rozpoznávat potenciální rizika a hrozby, které mohou takto získaná data způsobit v online prostředí. Po absolvování kurzu budou chápat principy měření senzorů ukrytých v jejich telefonech, data z těchto měření budou umět využít pro sledování fyzikálních jevů (v sekci „Co nám mobil řekne o světě – pokusy“) a k tvorbě vlastních „chytrých“ aplikací (v sekci „dílna“).
Rozvoj digitálních kompetencí u žáků, kteří při využívání digitálních technologií vyžadují podporu
Seminář je zaměřený na rozvoj digitálních kompetencí ve třídě, kde jsou zastoupeni žáci s rozdílnými schopnostmi a možnostmi využívat digitální technologie. Učitelé budou seznámeni s postupy, jak uzpůsobit práci s digitálními technologiemi pro jednotlivé žáky, kteří při rozvoji digitálních kompetencí potřebují podporu. Dozvědí se, jak efektivně využít zpětnou vazbu z digitálních nástrojů při jejich využívání jednotlivými žáky. Diferencovanou práci v hodině si zkusí plánovat prostřednictvím přizpůsobených výukových plánů.
Rozvoj digitálních kompetencí na 1. stupni ZŠ
V rámci workshopu zažijete lekci pro 1. stupeň základní školy v roli žáků. Cílem této lekce je rozvíjet digitální kompetence mezipředmětově na tématech z matematiky a vlastivědy. Ukázková lekce je nejlépe využitelná ve 4. a 5. ročníku. Následně lekci metodicky rozebereme – jaké kompetence byly rozvíjeny, co žákům pomáhalo při učení, jaké předpoklady musí mít, aby si s úkoly dobře poradili, a s jakými úskalími se naopak můžou setkat. Poté budeme společně hledat další konkrétní příležitosti a strategie, jak posílit rozvoj digitálních kompetencí našich žáků. Prostor bude i pro sdílení dobré praxe.
Pějme píseň dokola
Workshop je určený učitelům, kteří mají zájem o inspiraci, jak zapojit do výuky ukázky populární hudby a netradičně otevřít různá témata nejen z výchovy k občanství a společenských věd. Účastníci si aktivně vyzkouší úkoly určené přímo žákům, dojde na samostatnou i skupinovou práci i diskuzi o využitelnosti námětů v rámci výuky. Během workshopu se účastníci dozvědí, jakým způsobem přispívají dílčí činnosti k rozvoji digitálních kompetencí.
Online metodika Animetod – ukázka lekce Princip animace
Ukázková lekce online metodiky Animetod. Na základě lekce Princip animace si vyzkoušíte, v čem spočívá kouzlo rozpohybování neživých předmětů a jak jim vdechnout charakter a život. Pomocí dvanácti principů animace si ukážeme, jak správně rozpohybovat předmět, aby byl uvěřitelný charakter, který zastupuje. Animace předmětů je jednoduchá animační technika, kterou lze snadno využít nejen v hodinách uměleckých předmětů.
Karty NPI ČR do výuky informatiky žáků s mentálním postižením
Pro výuku informatiky žáků s lehkým mentálním postižením podle minimální doporučené úrovně jsou tvořeny v NPI ČR výukové karty, jejichž cílem je být metodickým pomocníkem pro učitele. Karty jsou připraveny pro všechny čtyři tematické oblasti informatiky, pro první i druhý stupeň základní školy. Všechny karty obsahují učivo, které je velmi úzce spjato přímo s informatikou. Seznámíte se s vybranými kartami pro 2. stupeň a budete s dalšími účastníky sdílet postupy, kterými ve třídě směřujete k dosažení školních výstupů v informatice.
Jak učit o internetu? Modelové hodiny informatiky pro 2. stupeň ZŠ
Jak efektivně učit o internetu na druhém stupni ZŠ? Tento workshop představí čtyři pečlivě navržené modelové hodiny ve dvou úrovních obtížnosti, které vychází z dětských představ o internetu a využívají moderní pedagogické metody. Hodiny pokrývají všechna povinná témata z RVP, včetně digitální stopy, principů fungování internetu aj. Kombinují „plugged“ i „unplugged“ aktivity a jsou postaveny na E-U-R modelu (evokace, uvědomění, reflexe). Účastníkům hodiny představíme, vyzkoušíme si společně některé aktivity a pohovoříme o tom, proč je důležité zakládat výuku na dětských představách a jak to přispívá k lepšímu pochopení složitých konceptů.
Hry, Netflix a dějepis
Popkultura ve formě online dostupných filmů, seriálů nebo počítačových her bývá nejčastějším zdrojem informací o minulosti, které žáci mají. To před nás v dějepisu klade zajímavé výzvy, kdy můžeme s pomocí badatelských aktivit rozvíjet digitální kompetence i historické myšlení žáků: Ukazují Stronghold a Age of Empires II. skutečný středověk? Jaké památky vidíme v Assassin's Creed? Co z dějepisu museli znát autoři Kingdom Come: Deliverance a co naopak asi zapomněl scénárista Vikingů? Je etické pojímat historii tak, jak to dělají hry Wolfenstein: The New Order nebo seriál Muž z vysokého zámku? Nejen na tyto otázky si zkusíme odpovědět během workshopu.
Workshopy partnerů
AI jako kopilot pedagoga
Od poslední konference se toho ve školách zase hodně změnilo. A my vám ukážeme, jak pomocí našich nástrojů tyto změny můžete zvládnout. A to i s pomocí umělé inteligence, kterou pro vás máme připravenou v mnoha nástrojích. Ale těch témat je mnohem více. Ať už se jedná o snadnou správu školních zařízení, boření jazykových bariér, certifikaci dovedností vašich žáků, moderní střih videa nebo využití AI jako kopilota pedagoga.
Simulační výuka ve VR
Při výuce a tréninku hraje důležitou roli převod teoretických znalostí do praxe. Virtuální realita umožňuje výuku prostřednictvím reálného prožitku, který prokazatelně pomůže k lepšímu pochopení, a tím i naučení probírané látky, a to i té části výuky, která je aktuálně velmi obtížně proveditelná nebo příliš nebezpečná. Virtuální realita v 3D brýlích přináší zážitek, emoce, metodickou přesnost a jednoduchost. Moderní technologie rozvíjejí kreativitu a představivost a vzbuzují zájem o předměty a motivaci k dalšímu studiu. Díky neomezeným možnostem virtuálního prostředí najdou uplatnění nejenom v běžné výuce, ale také v dalším rozvoji nad rámec výukových osnov.
Animační studio: Od teorie k tvorbě
Přinášíme učitelům základních a středních škol praktický workshop Learniga Animační studio: Od teorie k tvorbě, který otevírá dveře do světa animovaného vyprávění. Účastníci se nejen seznámí s tajemstvím tvorby animovaných příběhů, ale také se aktivně naučí tři základní animační techniky – tradiční ručně kreslenou animaci, ploškovou animaci a stop-motion. Nabízíme přímou cestu k začlenění těchto technik do vyučovacích plánů s důrazem na praktické využití a kreativní vyjádření žáků.
Tento interaktivní workshop je navržen tak, aby podpořil týmovou práci, rozvíjel kreativitu a umožnil vám vyprávět příběhy novým, inovativním způsobem. Je ideální pro učitele, kteří chtějí oživit své hodiny a zapojit žáky pomocí technologie a umění. Získáte praktické dovednosti pro okamžitou aplikaci ve vašich hodinách.
Počet míst je omezený, tak s rezervací neváhejte. Přidejte se k nám a objevte, jak animace může obohatit vaše vyučování a inspirovat vaše žáky ke kreativitě. Přihlaste se nyní a staňte se průkopníky v začleňování animace do vzdělávacího procesu!
ICT koordinátor není školní ajťák!
ICT koordinátoři, zbystřete! Máte chuť posunout své znalosti a dovednosti na další úroveň? Přijďte na náš workshop, kde vám představíme nový aktualizační kurz a sami se přesvědčíte, že nuda to rozhodně nebude! Vyzkoušíte si, jak vypadá efektivní a zábavný e-learning, a nabídneme vám možnost přihlášky do kurzu. Využijte příležitosti se zdarma zapsat a dopřejte upgrade vaší roli ICT koordinátora.
Měníme pohled na finanční vzdělávání
Věříme, že úroveň finanční gramotnosti je nutné začít systematicky budovat již od útlého věku. A proto přinášíme moderní, hravý a interaktivní online nástroj pro výuku finanční gramotnosti. Budete mít možnost seznámit se s moderní digitální vzdělávací platformou, která pomůže všem učitelům s výukou finančních témat zábavnou formou.
Školní digitální zařízení Acer
Zveme vás na strhující výlet do světa moderních digitálních zařízení. Budeme objevovat zejména ta určená pro školství. Určitě vás překvapí, podle čeho poznáte školní notebooky, Chromebooky a počítače.
Ukážeme si možnosti a funkce, které byste asi nečekali u těch „našich domácích“. Dozvíte se pikantní detaily přímo od výrobce. Přítomným prozradíme, co všechno čeká školní počítač, než se dostane až k vám, a na co si tedy dát pozor při výběru. Vyzkoušíme si nanečisto vybrat školní zařízení a ukážeme si, jak se nenechat nachytat a jak číst parametry. Otevřeme archiv a uvidíte, co o kupujících prozradilo nákupní zadání.
A pokud máte školu vybavenou, čeká vás spousta inspirace, jak dostat ze školních notebooků, Chromebooků nebo počítačů ještě více. Sami budete moci zažít, jak funguje Classroom Manager či jak snadné může být změnit učitelský Chromebook na „prvňáčkovský“.
Kyberbezpečnost ve světě Chromebooků
Zveme vás na workshop zaměřený na kyberbezpečnost ve školství, kde se seznámíte s výhodami využívání Chrome a Chromebooků ve vzdělávání. Chromebooky jsou zařízení, která jsou navržena tak, aby poskytovala maximální bezpečnost žákům i učitelům díky automatickým aktualizacím. Velkou předností je i tzv. sandboxing, kdy každá karta prohlížeče běží v izolovaném prostředí a riziko napadení škodlivým softwarem je tak výrazně sníženo. Díky jednoduchému ovládání a spolehlivosti, kterou garantuje absence problémů jako modrá obrazovka smrti, jsou ideální volbou pro moderní školy. Přijďte objevit, jak Chrome a Chromebooky mohou zvýšit bezpečnost a efektivitu výuky ve vaší škole.
Kybernetická bezpečnost školy s IT guru a lektory NPI ČR
Představíme Vám data z prvního roku realizace IT auditů ve školách, které NPI ČR nabízí zdarma v rámci podpory z Národního plánu obnovy. Také bude představen plánovaný obsah vzdělávání pro celé sborovny, kdy lektoři NPI ČR procházejí s učiteli, preventistou, vedením školy, ICT koordinátory a dalšími pedagogickými pracovníky různé kazuistiky z dětského světa, kde zásadní roli hrálo nepoučené chování uživatelů (žáků, učitelů i rodičů). Přijďte si domluvit konzultaci s IT guru pro svou školu a realizaci IT auditu. Získejte povědomí o možnostech lektorů a konzultantů do Vaší sborovny.
MODI – programovatelná stavebnice v projektech
MODI – programovatelná stavebnice v projektech MODI je robotická stavebnice jednotlivě programovatelných modulů, která přináší nové možnosti v propojení programování a kreativity s důrazem na STEM vzdělávání. Celá stavebnice funguje na principu spojování senzorických a ovládacích modulů pomocí magnetických konektorů. Přijďte se podívat na projekty, které žáci se stavebnicí vytvářejí, přesvědčte se, co MODI dokáže, a vytvořte si s námi vlastní projekt.
Roboti a robotické stavebnice v praktickém workshopu
Workshop je určený pro učitele 1. a 2. stupně ZŠ a bude zaměřený na praktické vyzkoušení robota iRobot Root a stavebnic Robo Wunderkind a SAM Labs. Na workshopu si účastníci budou moci vyzkoušet kódování na svých mobilních telefonech, tabletech a laptopech. Prakticky se zaměříme na úplné začátky práce s algoritmizací a sestavením prvních funkčních mechanismů s jednoduchým kódem. Pokročilí uživatelé budou moci prověřit blokové kódování (něco jako Scratch) a pro labužníky a pokročilé tu máme několik prostředí pro programování robotů v JavaScriptu nebo Pythonu. Workshop nevyžaduje žádné předchozí znalosti, účastníci si hravou formou vyzkouší tři technologie, které ve školách pomáhají naplnit nejen cíle podle malé revize RVP. Workshop bude realizován ve spolupráci s učiteli, kteří používají prezentované technologie.
Digitální stopa a šedá data: Hledání osobních informací na internetu
Tento praktický workshop účastníky provede technikami vyhledávání osobních informací na internetu. Zaměříme se na digitální stopu, kterou lidé po sobě zanechávají, a představíme nástroje pro vyhledávání v šedých datech. Účastníci se naučí používat jak základní nástroje, jako je Google Search, tak pokročilé metody OSINT (Open Source Intelligence) pro efektivní vyhledávání informací, které nejsou běžně dostupné.
Související odkazy
Konference je určena zejména pedagogickým pracovníkům základních a středních škol.
V případě jakýchkoli dotazů nás kontaktujte na e-mailu vojtech.splavec@npi.cz.