Dvoudenní konference DigiSeč 2024 byla zaměřená na digitalizaci a její vliv na trh práce. Program plný inspirativních workshopů a odborných přednášek přinesl zejména učitelům ZŠ a SŠ nové dovednosti, které mohou využít při výuce digitálních kompetencí. Společně jsme zkoumali aktuální trendy v digitálním vzdělávání a diskutovali jsme o digitalizaci veřejných služeb, budoucnosti stavebnictví v digitálním věku a o vzniku nových kompetencí potřebných na trhu práce.
Po oba dny proběhl veletrh partnerů konference.
Digitalizace zásadně promění trh práce a české školství s ní musí držet krok
Další rozvoj digitálních technologií včetně dynamického “nástupu” umělé inteligence výrazně ovlivní náplň naší práce a podobu většiny profesí, ale zásadně promění celý systém vzdělávání.
Irena Fričová
Zahájení konference
Anna Stočesová Martinková
Udržitelné financování IT a digitální infrastruktury na školách
Daniela Růžičková
Digitální kompetence 2024
Jan Berki
ePoslanec:kyně?
Petr Foltýn
Národní eHealth, digitalizace a elektronizace českého zdravotnictví
Petr Koubský
Digitální technologie ve škole a v každodenním životě: druhý pohled
moderovala Tereza Willoughby
Zkušení učitelé a lektoři předávali účastníkům své tipy a zkušenosti na tematických workshopech, zaměřených na digitální technologie a rozvíjení digitálních kompetencí. Učitelé mohli vybírat ze čtyřiceti různých workshopů.
Pondělí 4. 11. 2024, 13.00–13.45
Lektor |
Název workshopu |
Místo konání |
Dagmar Chytková (NPI ČR) | ICT koordinátor není školní ajťák! | Barevná učebna |
Dagmar Biersaková, Vlastimil Vaněk (Nadace České spořitelny) |
Měníme pohled na finanční vzdělávání | Vinárna |
David Plešinger (Acer) | Školní digitální zařízení Acer | Velký sál |
Pondělí 4. 11. 2024, 14.00–15.30
Lektor |
Název workshopu |
Místo konání |
Pavel Žalský | Hry, Netflix a dějepis | Modrý salonek |
Ondřej Neumajer | Digitální pedagogický leadership aneb V roli průvodce digitální transformací | Barevná učebna |
Zbyněk Filipi | Návrhy na aktivity zaměřené na tvorbu na Wikipedii pro rozvoj digitální kompetence žáků | Vinárna |
Lenka Blehová | Kompetenční výuka – možnost, jak účelně zařadit digikompetence | Žlutý salonek |
Cyril Brom a Anna Drobná | Datová Lhota: O cloudech a serverech pro páťáky až sedmáky hravě | Skleněný salonek |
Hana Mahnelová | Náměty na praktické využití digitálních technologií v matematice na ZŠ a SŠ | Červený salonek |
Renata Votavová a Vojtěch Gybas | Karty NPI ČR do výuky informatiky žáků s mentálním postižením | Zelený salonek |
Partneři:
Jiří Chytil (Microsoft), Zuzana Kuželová (ZŠ Okružní Zlín) |
AI jako kopilot pedagoga |
Velký sál |
Jiří Jeništa (AV Media) | Simulační výuka ve VR | Velký sál |
Pondělí 4. 11. 2024, 16.30–18.00
Lektor |
Název workshopu |
Místo konání |
Lukáš Borovička | Analýza reklamy v digitálním prostředí | Modrý salonek |
Ludmila Kovaříková | Psaní s umělou inteligencí | Barevná učebna |
Štěpánka Baierlová | Nová informatika – příležitost pro změnu ve výuce i hodnocení | Vinárna |
Hana Fládrová | Použití digitálních technologií v ekonomickém vzdělávání | Žlutý salonek |
Daniel Janata | Propojení online nástrojů v kooperativní výuce na téma LIDSKÉ TĚLO | Skleněný salonek |
Anna Yaghobová | Jak učit o internetu? Modelové hodiny informatiky pro 2. stupeň ZŠ | Červený salonek |
Milena Tunkerová | Rozvoj digitálních kompetencí u žáků, kteří při využívání digitálních technologií vyžadují podporu | Zelený salonek |
Partneři: Learniga |
Animační studio: Od teorie k tvorbě |
Velký sál |
Zonepi | MODI – programovatelná stavebnice v projektech | Velký sál |
Úterý 5. 11. 2024, 9.00–10.30
Lektor |
Název workshopu |
Místo konání |
Markéta Emmer Illová | Digitální hrátky s textem na různé způsoby | Modrý salonek |
Karel Malík | Mapy bez účtu | Barevná učebna |
Štěpánka Baierlová | Tanec robotů s VEX 123 | Vinárna |
Ukázka hravé výuky s Umíme |
Žlutý salonek | |
Magdalena Tylová | Rozvoj digitálních kompetencí na 1. stupni ZŠ | Skleněný salonek |
Miroslav Staněk | Co se o světě kolem nás můžeme dozvědět ze senzorů mobilu? Co se z nich naopak svět dozvídá o nás? | Červený salonek |
Hana Mahnelová | Aktivní užití digi nástrojů ACD/ChemSketch a Unreal Chemist v chemickém vzdělávání na ZŠ a SŠ | Zelený salonek |
Partneři: Petr Caloň EDUGO |
Chromebooky ve škole |
Velký sál |
Petr Polívka (IT guru) | Kybernetická bezpečnost školy s IT guru a lektory NPI ČR | Velký sál |
Úterý 5. 11. 2024, 11.00–12.30
Lektor |
Název workshopu |
Místo konání |
Klára Pirklová | Digitální kompetence v každodenním životě | Modrý salonek |
Vanda Vaníčková | Pějme píseň dokola | Barevná učebna |
Jakub Holec | Reálná data ve výuce přírodovědných předmětů | Vinárna |
Zbyněk Filipi | Návrhy na aktivity zaměřené na tvorbu na Wikipedii pro rozvoj digitální kompetence žáků | Žlutý salonek |
Helena Peřinová | Bezpečnost na internetu ve výuce jazyků na 1. stupni | Skleněný salonek |
Vít Voráček a Martina Voráčková | Online metodika Animetod – ukázka lekce Princip animace | Červený salonek |
Michaela Rejnová | Tvorba a úprava videí pro školní projekty | Zelený salonek |
Partneři: Monika Lekovská (ZŠ Čakovice, Profimedia – Aktivní třída) |
Roboti a robotické stavebnice v praktickém workshopu |
Velký sál |
Centrum kybernetické bezpečnost | Digitální stopa a šedá data: Hledání osobních informací na internetu | Velký sál |
Konference je určena zejména pedagogickým pracovníkům základních a středních škol.
V případě jakýchkoli dotazů nás kontaktujte na e-mailu vojtech.splavec@npi.cz.