12. ročník konference
Digitální technologie ve výuce – praktické využití ve školách

DigiSeč 2024

Změny na trhu práce aneb Víme, co všechno neumíme?

12. ročník konference
Digitální technologie ve výuce – praktické využití ve školách

DigiSeč 2024

Změny na trhu práce aneb Víme, co všechno neumíme?

4.–5. listopadu 2024

Připojte se k dvoudenní konferenci DigiSeč 2024 zaměřené na digitalizaci a její vliv na trh práce. Speciálně pro učitele ZŠ a SŠ přinášíme dvoudenní program plný inspirativních workshopů a odborných přednášek. Získejte nové dovednosti, které využijete při výuce digitálních kompetencí, a prozkoumejte aktuální trendy v digitálním vzdělávání. Budeme diskutovat o digitalizaci veřejných služeb, budoucnosti stavebnictví v digitálním věku a o vzniku nových kompetencí potřebných na trhu práce. Připravte své studenty na úspěšnou kariéru v digitální éře. 

Po oba dny proběhne veletrh partnerů konference.

V první vlně se mohou hlásit pouze účastníci, kteří se chtějí zúčastnit obou dnů konference.

Účastnický příspěvek: 500 Kč

Harmonogram průběhu konference

Pondělí 4. 11. 2024

Úterý 5. 11. 2024

Čas Program
8.00–⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠9.45 Registrace, coffee break
9.45–⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠11.45 Plenární část
11.45–⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠14.00 Oběd (od 13 hodin prostor na návštěvu veletrhu partnerů)
14.00–⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠15.30 První blok workshopů
15.30–⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠16.30 Coffee break, prostor na návštěvu veletrhu partnerů
16.30–⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠18.00 Druhý blok workshopů
18.30 Zahájení vydávání večeře
Čas Program
9.00–⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠10.30 Třetí blok workshopů
10.30–⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠11.00 Coffee break
11.00–⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠12.30 Čtvrtý blok workshopů
12.30 Oběd, ukončení konference

Plenární část: prezentace řečníků

Irena Fričová
Zahájení konference

Petr Koubský
Digitální technologie ve škole a v každodenním životě: druhý pohled 

Jan Berki
Anotaci příspěvku doplníme později

Petr Foltýn
Svobodou slova a překonáním lenosti proti nebezpečí dezinformací

moderuje Tereza Willoughby

Irena Fričová

Po studiích na FEL ČVUT pracovala jako programátorka ve Spolaně v Neratovicích, pak jako konzultantka v KPMG, po dokončení doplňujícího pedagogického studia osmnáct let učila na středních školách. Od počátku své pedagogické cesty se specializuje na vzdělávací projekty zaměřené na rozvoj digikompetencí pedagogů. Vymýšlí a řídí projekty zaměřené na tuto oblast, působí jako lektorka digitálních kompetencí. V NPI ČR (dříve NUV) pracuje od roku 2011 a v současnosti vede projekt NPO 3.1 DIGI, jehož cílem je pomoci školám se zaváděním nové informatiky a digikompetencí do výuky. Ve volném čase se věnuje vysokohorské turistice, badmintonu a mnoho let pořádá letní tábor pro děti PIKOMAT. 

Petr Koubský

Petr Koubský je redaktorem Deníku N pro vědu a techniku. Dříve pracoval v počítačových časopisech Softwarové noviny a Inside, pak jako novinář a publicista na volné noze. Studoval na VŠCHT a FEL ČVUT, po absolvování působil jako softwarový vývojář a jako výzkumný pracovník v tehdejší ČSAV. Řadu let externě přednášel na různých vysokých školách (VŠE Praha, FF UK, FSV UK), v současnosti učí předmět vědecká žurnalistika na FF UP v Olomouci. Je držitelem novinářské Ceny Ferdinanda Peroutky za rok 2020.  

Digitální technologie ve škole a v každodenním životě: druhý pohled 

Počítače, mobily a internet jsou pro nás samozřejmostí už tak dlouho, že si jen obtížně vzpomínáme, jak jsme vlastně žili bez nich. Všudypřítomnost vytváří iluzi srozumitelnosti. Ve skutečnosti často přehlížíme, že některé aspekty digitální společnosti nejsou ani samozřejmé, ani jednoznačné. Přednáška se dotkne témat jako digitalizace státu, metody vývoje softwaru, umělá inteligence, šíření dezinformací. Připomene, že o všech těchto tématech bychom měli přemýšlet hlouběji. 

Petr Foltýn

V letech 2006–2015 pracoval ve vedení obchodních a technických týmů v oblasti outsourcingu IT služeb. Od roku 2015 působil v managementu obchodní společnosti náležející do holdingové struktury, jejíž součástí bylo i soukromé zdravotnické zařízení. V této společnosti od r. 2016 působil v pozici obchodního ředitele. Začátkem roku 2018 poté nastoupil do funkce náměstka ředitele pro IT ve FN Ostrava a v průběhu roku 2023 pracoval na částečný úvazek na ministerstvu zdravotnictví jako konzultant pro projekty elektronizace. Od února 2024 je na ministerstvu zdravotnictví ředitelem Národního centra elektronického zdravotnictví. 

Národní eHealth, digitalizace a elektronizace českého zdravotnictví

Resort zdravotnictví čekají klíčové změny v oblasti digitalizace. Ministerstvo zdravotnictví po velmi dlouhých přípravách zahajuje sérii klíčových projektů, které umožní poskytovatelům i pacientům sdílet zdravotnická data a mít přístup k evidovaným záznamům. Pro dosažení využitelného výsledku je ale nezbytné konsolidovat stávající stav, zahájit nezbytnou standardizaci a umožnit tak kromě skutečného vedení elektronické zdravotní dokumentace i její následné předání. Cílem je zajistit zdravotníkům i pacientům důstojné nástroje elektronizace, které umožní velmi kýženou optimalizaci i podporu léčebné péče. V rámci prezentace bude představena celková koncepce eHealth a jednotlivé komponenty realizovaných i plánovaných centrálních systémů. 

Jan Berki

Anotaci příspěvku doplníme později

Workshopy: praktická část konference

Zkušení učitelé a lektoři předávali účastníkům své tipy a zkušenosti na tematických workshopech, zaměřených na digitální technologie a rozvíjení digitálních kompetencí. Učitelé mohli vybírat ze čtyřiceti různých workshopů.

Pondělí 4. 11. 2024, 14.00–⁠⁠⁠⁠⁠⁠15.30

Lektor

Název workshopu

Místo konání

Pavel Žalský Hry, Netflix a dějepis Modrý salonek
Ondřej Neumajer Digitální pedagogický leadership aneb V roli průvodce digitální transformací Barevná učebna
Zbyněk Filipi Návrhy na aktivity zaměřené na tvorbu na Wikipedii pro rozvoj digitální kompetence žáků Vinárna
Lenka Blehová Kompetenční výuka – možnost, jak účelně zařadit digikompetence Žlutý salonek
Cyril Brom a Anna Drobná Datová Lhota: O cloudech a serverech pro páťáky až sedmáky hravě Skleněný salonek
Hana Mahnelová Náměty na praktické využití digitálních technologií v matematice na ZŠ a SŠ Červený salonek
Renata Votavová a Vojtěch Gybas Karty NPI ČR do výuky informatiky žáků s mentálním postižením Zelený salonek
Partneři:
Microsoft

AI jako kopilot pedagoga

Velký sál
AV Media Simulační výuka ve VR Velký sál

Pondělí 4. 11. 2024, 16.30–⁠⁠⁠⁠⁠⁠18.00

Lektor

Název workshopu

Místo konání

Lukáš Borovička Analýza reklamy v digitálním prostředí   Modrý salonek
Ludmila Kovaříková Psaní s umělou inteligencí Barevná učebna
Štěpánka Baierlová Nová informatika – příležitost pro změnu ve výuce i hodnocení  Vinárna
Hana Fládrová Použití digitálních technologií v ekonomickém vzdělávání Žlutý salonek
Daniel Janata Propojení online nástrojů v kooperativní výuce na téma LIDSKÉ TĚLO  Skleněný salonek
Anna Yaghobová Jak učit o internetu? Modelové hodiny informatiky pro 2. stupeň ZŠ  Červený salonek
Milena Tunkerová Rozvoj digitálních kompetencí u žáků, kteří při využívání digitálních technologií vyžadují podporu  Zelený salonek
Partneři:
Learniga

Animační studio: Od teorie k tvorbě
Velký sál
Zonepi MODI – programovatelná stavebnice v projektech Velký sál

Úterý 5. 11. 2024, 9.00–⁠⁠⁠⁠⁠⁠10.30

Lektor

Název workshopu

Místo konání

Markéta Emmer Illová Digitální hrátky s textem na různé způsoby  Modrý salonek
Karel Malík Mapy bez účtu Barevná učebna
Štěpánka Baierlová Tanec robotů s VEX 123 Vinárna
Zuzana Cinková Tvorba digitálního rodokmenu pomocí platformy MyHeritage Žlutý salonek
Magdalena Tylová Rozvoj digitálních kompetencí na 1. stupni ZŠ  Skleněný salonek
Miroslav Staněk Co se o světě kolem nás můžeme dozvědět ze senzorů mobilu? Co se z nich naopak svět dozvídá o nás?  Červený salonek
Hana Mahnelová Aktivní užití digi nástrojů ACD/ChemSketch a Unreal Chemist v chemickém vzdělávání na ZŠ a SŠ Zelený salonek
Partneři:
EDUGO

Chromebooky ve škole

Velký sál
IT guru Kybernetická bezpečnost školy s IT guru a lektory NPI ČR Velký sál

Úterý 5. 11. 2024, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠11.00–12.30

Lektor

Název workshopu

Místo konání

Klára Pirklová Digitální kompetence v každodenním životě Modrý salonek
Vanda Vaníčková Pějme píseň dokola Barevná učebna
Jakub Holec Reálná data ve výuce přírodovědných předmětů  Vinárna
Zbyněk Filipi Návrhy na aktivity zaměřené na tvorbu na Wikipedii pro rozvoj digitální kompetence žáků Žlutý salonek
Helena Peřinová Bezpečnost na internetu ve výuce jazyků na 1. stupni   Skleněný salonek
Vít Voráček a Martina Voráčková Online metodika Animetod – ukázka lekce Princip animace  Červený salonek
Michaela Rejnová Tvorba a úprava videí pro školní projekty Zelený salonek
Partneři:
Aktivní třída

Roboti a robotické stavebnice v praktickém workshopu

Velký sál
Centrum kybernetické bezpečnost Velký sál

Konference je určena zejména pedagogickým pracovníkům základních a středních škol
V případě jakýchkoli dotazů nás kontaktujte na e-mailu vojtech.splavec@npi.cz


Související odkazy


Jaká byla DigiSeč 2023

Informační gramotnost je dnes důležitá stejně jako vzduch. Je to bojová doména, přiznal plukovník Zelinka na konferenci DigiSeč.

DigiSeč 2023 prakticky

Sdílení digitálního know-how, ukázkových hodin či potkávání se s kolegy. DigiSeč letos přitáhla oceňované kantory i studenty učitelství.

DigiSeč 2023

Dvoudenní konference DigiSeč 2023 proběhla již pojedenácté a v tomto roce byla určena učitelům všech předmětů na základních a středních školách.