Aktuality

Vyberte si téma, co vás zajímá:

Tagy
Tagy

Nahota, násilí, nerealita: Co dětem říká porno – a co bychom měli říct my?

Porno je tabu, o kterém je třeba mluvit. V novém díle KYBcastu Václav Maněna s Martinem Kalibou otevřeli jedno z nejcitlivějších témat současnosti – pornografii a její vliv na děti. Mnoho rodičů si neuvědomuje, že první kontakt dítěte s pornem přichází často mnohem dřív, než bychom čekali. Průměrně už kolem 11 let, výjimkou ale nejsou ani mladší děti.

Assassin’s Creed nebo Kingdom Come? Videohry jako doplněk učebnic

Mohou videohry učit děti cizí jazyky, dějepis nebo třeba matematiku? Jak s nimi pracovat, i když nejsou přímo výukové? A které konkrétně zvolit? Odpovědi nabízí KYBcast Václava Maněny s Martinem Kalibou, který ukazuje, že hry mají v rukou učitelů i rodičů mnohem větší potenciál, než si často uvědomujeme.

Web v novém brandu NPI – jak se vám líbí?

Vaše zpětná vazba je pro nás důležitá a pomůže nám vylepšit naše služby. Pokud máte zájem dát nám vědět, vyplňte prosím formulář do 30. června 2025.

Místo uznání a lajků si trvale poškodí mozek. Jak ochránit děti před extrémními výzvami na internetu?

Popáleniny, otravy, ztráta vědomí. Internetové výzvy nejsou jen nevinnou zábavou, jak se může na první pohled zdát. V KYBcastu se Václav Maněna a Kamil Kopecký, odborník na rizikové chování online, zaměřili na fenomén, který děsí rodiče i pedagogy – nebezpečné internetové výzvy.

Starší vousatý muž s brýlemi sedí u počítače firmy Apple, sleduje obrazovku a široce se usmívá.

Méně dřiny, víc smyslu. Umělá inteligence pomáhá učitelům soustředit se na podstatné

Umělá inteligence už dávno není jen experimentem technických nadšenců. Učitelé s ní dnes běžně pracují při hodnocení žáků, a to způsobem, který může být překvapivě lidský, přesný a formativní. V podcastu KYBcast sdílí své zkušenosti učitelé Karel Frnka a Pavel Hodál – a nabízejí inspiraci i těm, kdo s AI teprve začínají.

Neděláme z dětí ajťáky

Vzniku revidovaného rámcového vzdělávacího programu pro základní školy předcházela takzvaná malá revize, zaměřená na téma ICT. Co nyní školy čeká a jak do hry vstupuje umělá inteligence, popisuje Daniela Růžičková z NPI, která se na obou revizích podílela.

Mladá influencerka sedí před telefonem na stojanu, drží v ruce žlutý šálek a směje se na obrazovku telefonu.

Svět influencerů: mezi rizikem, realitou a inspirací

Sociální sítě jsou plné vzorů, které mají na děti větší vliv, než si často připouštíme. O tomto vlivu je potřeba mluvit – a právě to dělá Martin Kaliba ve dvou dílech KYBcastu, ve kterých se na roli influencerů dívá z různých úhlů kriticky, ale bez předsudků.

Jak využít počítačové hry ve výuce? Objevte jejich skrytý potenciál!

Přemýšleli jste někdy nad tím, proč děti tak rády sledují, jak někdo jiný hraje počítačové hry, místo aby si je samy zahrály? Možná vás to překvapí, ale je to podobné jako u dospělých, kteří raději sledují fotbal v televizi, než aby si ho sami šli zahrát.

Zákazy a rychlá univerzální řešení v kyberprevenci nefungují

V kyberprevenci nefungují rychlá, instantní a univerzální řešení a nejhorší na nich je, že se tváří, že fungují,“ uvedl 7. díl 4. série podcastu KYBcast jeho autor Václav Maněna. Jeho host Martin Kaliba naopak připomíná hlavní body efektivní prevence, které zmínil už v 1. díle série. V první řadě je potřeba začít s prevencí brzy a cílit ji na konkrétní věk dětí. Prevence má být dále soustavná a dlouhodobá, programy je třeba uzpůsobovat potřebám dětí tak, aby s nimi „rostly“

Tagy
Tagy

Konzultanti IT nastartují a zlepší strategické plánování správy a rozvoje digitální infrastruktury školy

„Když si škola neví rady, obrátí se na mě a požádá mě o nezávislou konzultaci. Já se podívám na zaslané nabídky, ke každé napíšu své vyjádření, co si o tom myslím, a škola se na základě toho sama může rozhodnout, jestli ta nabídka je, či není plně vhodná.“ Těmito slovy Martina Pecky, IT guru pro Plzeňský kraj, lze v kostce shrnout poslání IT guru.

Jitka Kmentová: Žáci zvládnou podcasty, vlastní e-learning, zpracování dat z kosmické lodi

Ředitelka pražského Gymnázia Na Zatlance o technologiích ve výuce v podcastu DIGI IN. Nechceme učit pořád stejně, propojujeme předměty i studium s praxí. Technologie využíváme v matematice, v přírodovědné oblasti i v humanitních oborech.

Pořizujeme z NPO digitální učební pomůcky pro žáky

V debatě z 8. února 2023, věnované možnosti pořídit digitální učební pomůcky z prostředků Národního plánu obnovy, se dozvíte, jak ve škole přistoupit k plánování nákupu, aby zvolené digitální učební pomůcky pro žáky odpovídaly nejen podmínkám NPO, ale také podmínkám v konkrétní škole, aby je žáci mohli v různých hodinách využívat bez technických problémů a učitelé dokázali technologie smysluplně začlenit i do neinformatických předmětů.

Výuka informatiky na ZŠS v době digitální

Technologie zasahují do života každého z nás, proto je potřeba naučit i žáky s mentálním postižením účelnému využívání digitální techniky v běžném každodenním životě, aby nabyté vědomosti mohli prakticky a pravidelně využívat v dalším studijním, pracovním i osobním životě a aby je podpořily v co nejvyšší míře samostatnosti.