KYBcast
Provokativní, edukativní a zábavný průvodce kyberprostorem! Podcast o kybernetické bezpečnosti Václava Maněny a jeho hostů poslouchejte v podcastových platformách nebo sledujte na YouTube.
KYBcast se umístil v anketě Podcast roku 2025 na 9. místě v kategorii Byznys a technologie. Gratulujeme!
Už od začátku roku 2022 vychází pravidelně podcast KYBcast Václava Maněny. Zaměřuje se na kyberbezpečnost a pomáhá v překotných změnách nejenom lidem z praxe, ale i učitelům, žákům a jejich rodičům. Pod záštitou NÚKIB ho do roku 2024 tvořili Václav Maněna a Pavel Matějíček (Spajk). Od ledna 2025 přichází KYBcast s novou, 4. sérií a několika stálými hosty. Nově se podcast více zaměřuje na prevenci rizikového chování dětí i učitelů, přinese kazuistiky, příklady z praxe a exkluzivní data z oblasti kybernetické bezpečnosti.
O autorech
Stálí hosté:
Kamil Kopecký - vysokoškolský pedagog, učitel na ZŠ i SŠ, podílí se na programech e-bezpečí, Digidoupě a Mediální výchova.
Pavel Hodál - učitel na základní škole, certifikovaný Google trenér, ICT metodik v NPI, autor oblíbené řady inspirativních vysílání Digiday.
Martin Kaliba - sociální pedagog, učitel a autor knihy Digitální pohádky pro (ne)poučitelné děti a (ne)znalé dospělé.

Václav Maněna
Je středoškolský učitel, lektor, ajťák a jůtůber. Má dlouholeté praktické zkušenosti s e-learningem, online vzděláváním a využíváním technologií ve výuce. Poskytuje webináře, školení a konzultace školám i organizacím, které podporují vzdělávání.
KYBcast v číslech
(k 17. 6. 2025)
4
série
100
dílů
35 tis.
stažených a poslechnutých dílů
"Firmy jako Google nebo Microsoft dnes už řeší udržitelnost."
Udržitelnost. Téma, které rezonuje napříč společností a státy světa, přestože je prozatím důležitější primárně pro mladší generace. Jak k tomu přistupují IT giganti, s čím se potýkají ve svých obřích datových centrech a proč je problém, že si lidé poslechnou podcast na YouTube nebo si nechají zodpovědět dotaz od generativní umělé inteligence (AI)? Nejen na tyto otázky odpovídal IT expert Národního pedagogického institutu ČR Václav Maněna.