
Mediální výchova: tajná ingredience nového kurikula
Nedávné změny v RVP ZV přinesly, mimo jiné, i úpravu pojetí průřezových témat a s tím související znatelný posun v tom, jak kurikulum uchopuje témata jako mediální výchova, kritické myšlení a práce s informacemi. Na první pohled by se mohlo zdát, že mediální výchova z nového dokumentu „zmizela“. Podívejme se ale detailněji, co se vlastně stalo a proč je to pro učitele v praxi možná vítaná zpráva.
Nahota, násilí, nerealita: Co dětem říká porno – a co bychom měli říct my?
Porno je tabu, o kterém je třeba mluvit. V novém díle KYBcastu Václav Maněna s Martinem Kalibou otevřeli jedno z nejcitlivějších témat současnosti – pornografii a její vliv na děti. Mnoho rodičů si neuvědomuje, že první kontakt dítěte s pornem přichází často mnohem dřív, než bychom čekali. Průměrně už kolem 11 let, výjimkou ale nejsou ani mladší děti.
Assassin’s Creed nebo Kingdom Come? Videohry jako doplněk učebnic
Mohou videohry učit děti cizí jazyky, dějepis nebo třeba matematiku? Jak s nimi pracovat, i když nejsou přímo výukové? A které konkrétně zvolit? Odpovědi nabízí KYBcast Václava Maněny s Martinem Kalibou, který ukazuje, že hry mají v rukou učitelů i rodičů mnohem větší potenciál, než si často uvědomujeme.