Učíme hrou…
Na cestě k digitálnímu světu zítřka

Konference
EDUCA 2024

7. října 2024, LIBEREC

Prozkoumejte nepřeberné možnosti her napříč předměty,
přijďte si hrát ve třídě i venku, s ostatními nebo sami, s technologiemi i bez nich, kreativně či podle předem daných pravidel. 


A na co se můžete těšit?


Dopoledne – VIP salónek Home Credit Areny v Liberci (kapacita 200 lidí)

Ráno vás přivítáme v Home Credit Areně a po ranní kávě s kolegy se můžete těšit na dopolední svižnou jízdu toboganem nových vzdělávacích příležitostí a výzev. Naši řečníci vám nabídnou pohledy na krajinu her, které vám možná na vašich cestách zatím unikaly, a podělí se s vámi o tipy na zajímavé trasy, po kterých se můžete bez obav vydat. 

Odpoledne – ZŠ Lesní Liberec
(kapacita 400 lidí)

Odpoledne vás ve třídách ZŠ Lesní čekají dvě desítky herních plánů nejen s digitálními technologiemi, ale i bez nich, stačí si jen vybrat pro vás přitažlivou barvu figurky, nastoupit na start a hodit kostkou.   


Prezentace ke stažení



Co si z Liberce můžete odvézt? 


✔ Praktické ukázky možného rozvoje digitálních kompetencí žáků a výuky informatiky na 1. i 2. stupni ZŠ a SŠ

✔ Užitečné náměty na funkční využití technologií při řešení oborových témat formou her

✔ Inspiraci a zajímavé aktivity, které ve vašem předmětu umožňují (nejen) digitální technologie

✔ Zážitek z aktivit, které si můžete užít v roli žáků, a jeho reflexi

✔ Podnětné nápady a zkušenosti ostatních 


Časový harmonogram
a registrace


Časový harmonogram

Home Credit Arena, Jeronýmova 570/22, Liberec

08:00–09:00registrace, coffee break, prezentace partnerů
09:00–09:15 – zahájení, úvodní slova
09:15–11:45 – plenární část v Home Credit Areně
11:45–12:30 – oběd

ZŠ Lesní, Lesní 575/12, Liberec

12:30–13:30 – přejezd do ZŠ Lesní
13:30–15:001. blok workshopů v ZŠ Lesní
15:00–15:30 – přestávka s občerstvením
15:30–17:00 2. blok workshopů v ZŠ Lesní

V případě dotazů se prosím obraťte na hlavního organizátora konference Vojtěcha Splavce – vojtech.splavec@npi.cz.


Plenární část


Justina Danišová

Původně učitelka geologie a biologie, teď vymýšlí lekce a metodiky, jak dostat děti ven z lavic do přírody a jak a proč je učení v přímém kontaktu s okolním světem efektivnější i zábavnější. Lektoruje, fotí, spoluvytváří weby svobodnahra.cz, ucimesevenku.czjdeteven.cz a společně se svou rodinou vydala knihu Svobodná hra.

„Nature is not a place to visit. It is home.“
Gary Snyder

Hra venku jako základ učení

Potřebují dnešní děti hraní venku? Je kontakt s přírodou opravdu tak zásadní pro zdravý rozvoj dětí? V čem? Výzkumy ukázaly, že čím větší má savčí druh mozek, tím větší je potřeba si hrát. Navíc spojení přírody a hry nabízí přirozený wellbeing (zdarma) pro děti i dospělé.


Šárka Miková

Je psycholožka, vystudovala FF UK v Praze. Vytváří a realizuje rozvojové programy zaměřené na motivaci, komunikaci a lídrovství, v rámci soukromé praxe poskytuje poradenství rodinám i jednotlivcům v oblasti osobního rozvoje. Je členkou odborného týmu projektu Pomáháme školám k úspěchu. Je autorkou několika knih, např. Milovat nestačí: Cesta k sebehodnotě s Teorií typů.

Vrozené potřeby jako klíč k motivaci

Dětem nestačí říct: „To se ti jednou bude v životě hodit.“ Aby měly vnitřní motivaci k učení, potřebují mít „pocit aktéra“ a rozumět smyslu svého učení v dané chvíli. Ten je úzce napojený na jejich vrozené potřeby, které ale nejsou u všech dětí stejné. Sebeatraktivnější výuka nemusí mít na žáky skutečný dopad, pokud my učitelé sledujeme své plány a cíle, aniž bychom si uvědomovali rozmanitost dětských potřeb.


Ondřej Neumajer

Ve svém profesním zaměření se soustřeďuje na problematiku účelného využívání digitálních technologií ve vzdělávání, vzdělávací inovace a vzdělávací politiku. V Národním pedagogickém institutu ČR má na starosti oddělení Digitalizace ve vzdělávání.

Ředitel školy v roli průvodce digitální transformací

Svět kolem nás se proměňuje stále rychleji. Posouvat lidi, obzvláště ve školství, je ale obtížné. Není to ovšem nemožné. Na práci ředitele školy je stále důležitější role pedagogického lídra, který představí a prosadí pro svoji školu vizi, jež bude pomáhat žákům rozvíjet dovednosti potřebné pro úspěch v 21. století. Vyžaduje to osobnosti, které spatřují v digitální transformaci probíhající kolem nás nový potenciál pro změny, které naše školy tolik potřebují.
V oblasti podpory vedení škol se připravuje hodně novinek. V příspěvku se dozvíte, jaké kroky na této nelehké cestě jsme již udělali a jaké nás čekají.


Antonín Vacek

Působí ve společnosti Mise HERo jako lektor gamifikace a koordinátor mezinárodních projektů spolupráce zaměřených na inovace ve vzdělávání. V rámci této role se zaměřuje na rozvoj gamifikace a využití her a facilitaci herního zážitku, které aplikuje ve výukových programech, školeních a tvorbě metodik. Je spoluautorem knihy Škola hrou, která se věnuje využití gamifikace ve vzdělávání. Jeho práce má za cíl zvyšovat angažovanost a radost z učení prostřednictvím her a herních prvků. 

Příprava a vedení gamifikované výuky

Nabídne úvod do tvorby gamifikovaných programů. Účastníci se seznámí se základními metodami a postupy pro zařazení herních prvků do výuky. Na příkladech z praxe si představíme možné postupy, jak propojit výuku s herními zážitky a jak tyto zážitky přetavit v konkrétní praktické přínosy.


Témata workshopů


Na nudu čas nebude!

Na hru jako nástroj k připoutání pozornosti žáka, 
ke zvýšení efektivity jeho učení,  k bližšímu poznání žákovy osobnosti  a sdílené radosti z úspěchů určitě ano! 


Cílová skupina:

  • ředitelé a zástupci škol a školských zařízení
  • učitelé 1. stupně ZŠ
  • učitelé 2. stupně ZŠ
  • učitelé nižšího stupně gymnázií
  • učitelé SOŠ a SOU
  • učitelé SŠ

Konference probíhá v rámci akce
EDUCA WEEK

více informací najdete na webu educaweek.cz

Chcete otevřít dveře objevování, zaujetí, experimentům, novým pohledům, respektu k pravidlům,
ale i pohodě, humoru a úsměvu?
Pak je konference EDUCA Učíme hrou pro vás to pravé! 

Těšíme se na vás!