Média o nás
12. září, Novinky.cz
Umělá inteligence šetří čas a námahu učitelů. Neskutečně, říká průkopník
Dynamicky se rozvíjející technologie umělé inteligence si pomalu nacházejí cestu i do českých škol. A přestože plné zapojení AI ve výuce má svá úskalí, učitelé využívající jejích služeb pro přípravu a třeba i hodnocení prací si ji pochvalují.
4. září 2024, Události v regionech – Brno
Využití umělé inteligence ve školách
Kromě toho, že přibývají obory, se proměňuje taky styl výuky. Brněnská základní škola na Bakalově nábřeží je jedna z tuzemských průkopníků v používání umělé inteligence. Pro tu se startem školního roku vydal Národní pedagogický institut další soubor rad. Po loňských obecných pokynech teď odpovídá na právní otázky.
20. srpna 2024, Forbes
Třídní AI. Na rozvoj umělé inteligence reagujeme pomalu, zní z českých škol
S nástupem a využitím nových modelů umělé inteligence je třeba zajistit vzdělávání a výchovu v dané oblasti. Žáci možná ovládnou AI nástroje lépe než jejich vyučující, ale škola by měla zajistit základní orientaci.
1. července 2024, Řízení školy
Jak lze umělou inteligenci využít ve vzdělávacím procesu ve školách
Digitální nástroje ve školách - podcast Zapojme všechny, kde Lucie Holinková hovoří s Karlem Klatovským, manažerem vzdělávacích programů pro Microsoft Česká republika a Slovensko
28. května 2024, Učitelské noviny
IT GIGANTI DNES ŘEŠÍ UDRŽITELNOST
Udržitelnost. Téma, které rezonuje napříč společností a státy světa, přestože je prozatím důležitější primárně pro mladší generace. Jak k tomu přistupují IT giganti jako Google či Microsoft, s čím se potýkají ve svých obřích datových centrech a proč je problém, že si lidé poslechnou podcast na YouTube nebo si nechají zodpovědět dotaz od generativní umělé inteligence (AI)? Nejen na tyto otázky odpovídal IT expert Národního pedagogického institutu ČR Václav Maněna.
25. dubna 2024
Rozhovory s partnery Kybersoutěže
V rámci národního finále v Českých Budějovicích se 18.4. 2024 uskutečnily rozhovory s vybranými partnery KyberSoutěže. Dozvíte se v nich jejich pohled na vzdělávání mladých v oblasti informatiky, jak hodnotí letošní finále nebo co by poradili studentům při hledání svého prvního zaměstnavatele. Za Národního pedagogický institut ČR přijal pozvání Petr Naske.
24. dubna 2024, Datarun.cz
Kde technologie pomáhají, a kde naopak rozdělují a škodí?
Technologie ve školách. Otázka, která umí být tak palčivá, jak velký je generační gap mezi studenty a učiteli. Co vlastně umějí děti? Co umějí učitelé a jaký je dnes minimální standard, co by měli umět ve školství všichni? Jak se dohodnout na základních věcech, jako je třeba užívání mobilních telefonů o přestávkách nebo na chodbách škol? Hosty Michala Kaderky byli vedoucí samostatného oddělení Digitalizace ve vzdělávání Národního pedagogického institutu Ondřej Neumajer a jeho kolega z NPI a zároveň učitel informatiky na ZŠ ve Stehelčevsi Petr Naske.
22. dubna 2024, FORUM 24
„Veřejnost si myslí, že děláme testy, jak se nám zachce.“ Šéf Cermatu zhodnotil systém elektronických přihlášek
„Věřím, že jsme udělali vše pro to, aby útok proti nám byl tak drahý, že ho nikdo nebude ochoten zaplatit,“ říká ředitel Cermatu Miroslav Krejčí o systému elektronických přihlášek DiPSy. V rozhovoru, který vznikl v rámci podcastu KYBcast pod Národním pedagogickým institutem ČR, vysvětlil, proč bylo potřeba systém spustit o den později, popsal chyby a nesrovnalosti, ke kterým za první měsíce chodu systému došlo, a přiblížil novinky, jež uživatele čekají.
7. února 2024, Novinky
Školy věří, že jsou připravené na rozvoj digitálních znalostí žáků
30. listopadu 2023, Aktuálně.cz: Chytré Česko
"Buď osmák slabý v matematice." Učitel si díky AI nasimuluje žáka a zlepší tak výuku
21. listopadu 2023, Podcast Mozaika vzdělávání #44
S Ondřejem Neumajerem o výuce informatiky a vzdělávání učitelů
Ondřej Neumajer je vedoucím oddělení Digitalizace ve vzdělávání v Národním pedagogickém institutu České republiky. V rozhovoru s Markem Adlerem se věnovali nejen jeho cestě do současných pozic, díky kterým má reálný vliv na směřování projektů s velkým dopadem do českých škol. Zaměřili se také na malé revize rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, na vzdělávací obor informatika i na digitální kompetence a zároveň i na profesní rozvoj učitelů i ředitelů škol.
20. září 2023, Aktuálně.cz
Umělá inteligence často lže, musíme se naučit s tím pracovat, radí expert na školství
19. září 2023, Český rozhlas Radiožurnál
Umělou inteligenci by měli učitelé vzít v potaz a nezakazovat ji, radí vedoucí z Digitalizace ve vzdělávání
4. září 2023, adam.cz
NPI vydal doporučení, jak pracovat s umělou inteligencí
Národní pedagogický institut ČR (NPI) vydal k novému školnímu roku sedm doporučení pro školy, jak pracovat s umělou inteligencí. Jsou zpracována zvlášť pro ředitele, učitele, žáky i rodiče.Vydáním doporučení reaguje NPI ČR na příchod nástrojů generativní umělé inteligence (AI) typu ChatGPT a jejich rozšíření mezi širokou veřejnost.
3. září 2023, Seznam Zprávy
Škola začíná a AI v ní bude, ať chceme, či ne. Ukažte dětem její pro i proti
Začíná školní rok a učitelé i rodiče se obávají, že žáci budou ve velkém podvádět a to za pomoci nastartované umělé inteligence. Lákavá cesta „zakažte ChatGPT, všechno budeme psát“ je ale nebezpečná.
11. června 2023, TV Nova
Školy čeká zásadní změna
Pro žáky bude už od prvního stupně povinná tzv. nová informatika. Školáci se díky ní mají naučit, jak pracovat s počítačem nebo logicky myslet. Některé školy už nový systém výuky informatiky zkoušely. Od září to ale bude povinné pro všechny ...
7. června 2023, Řízení školy online
Zavádění digitálních změn do výuky – NPI ČR rozšiřuje konzultační podporu škol
24. května 2023, HateFree
„Internet není dopravní hřiště. Děti vstupují bez tréninku rovnou do praxe,” říká IT expert
21. 5. 2023, Události ČT1
Digitální technologie ve školství
28. 2. 2023, DigiPodcast | Brána do digitálního světa#15