Aktuality
Prezident Pavel přijímal úplatky, napsala AI. „Stačilo jí k tomu jednoduché zadání,“ varuje odborník
Mimo kreativní sféru se s generativní umělou inteligencí (AI) setkáváme v současnosti hlavně ve školách. Učitelům pomáhá nejen v samotných hodinách, ale i v přípravě na ně. Odborník z portálu e-bezpečí Kamil Kopecký však zdůrazňuje, že má AI i temnou stránku. A ve svém vystoupení na konferenci DigiDay ukázal, jak lehce zneužitelné tyto nástroje jsou.
IT expert z NPI Maněna varuje: Dnes už i laik zvládne díky generativní AI udělat podvrh
Umělá inteligence (AI) nám usnadňuje život. Na základě našich návyků nám dává různá doporučení, generuje texty či je naším pomocníkem v umělecké sféře. IT expert Národního pedagogického institutu ČR Václav Maněna se ale ve svém příspěvku na konferenci Digiday zaměřil na to, že generativní AI může být i naším nepřítelem. Zvládne vytvořit fejkové video nebo fotografii a tím s námi jednoduše manipulovat. Maněna tak radí, co s tím.
Generace Z umí technologie používat, ale nerozumí jim, říkají autoři KYBcastu
Traduje se o nich, že se s technologiemi v rukách už narodili, přesto nejsou ve všem tak popředu, jak se o mladých lidech z generace Z traduje. Své o tom ví i IT experti Národního pedagogického institutu ČR (NPI ČR), kteří připravují podcast KYBcast. A své tvrzení podepřeli o několik důkazů.
Digitální zoom inspiroval v oblasti zřizování a inovací učeben
Zástupci firem se setkali s řediteli škol, učiteli, zřizovateli a ICT koordinátory, tentokrát nad tématem zřizování, rekonstrukcí a modernizací odborných IT učeben. Představili si nejrůznější varianty řešení, podělili se o zkušenosti z praxe a sdíleli možnosti vzájemné pomoci jak z odborného pohledu, tak při konzultacích v oblasti financování.
Zdravotní analýza i sestavení tréninkového plánu na míru díky digitálním technologiím
Chytré fitness hodinky jsou v naší společnosti rozšířené, oblíbené, mnohé z nich i finančně dostupné. Petr Hlinka, učitel tělocviku z Dobříše, se s námi podělil o své nápady, jak učí žáky využívat jejich potenciál nejen v oblasti zdravotní, ale také sportovní.
Rýsování s vizualizérem, násobilka s Bee-boty a příklady schované za QR kódy
Výuka matematiky není vždy jen o drilu, byť se bez něho podle paní učitelky Zory Adámkové neobejde, ale měla by také pomáhat žákům objevovat. Tuto cestu lze podniknout i s digitálními technologiemi, proto se s námi podělí o několik nápadů ze své praxe.
Firmy jako Google nebo Microsoft dnes už řeší udržitelnost, těší IT experta Maněnu
Udržitelnost. Téma, které rezonuje napříč společností a státy světa, přestože je prozatím důležitější primárně pro mladší generace. Jak k tomu přistupují IT giganti, s čím se potýkají ve svých obřích datových centrech a proč je problém, že si lidé poslechnou podcast na YouTube nebo si nechají zodpovědět dotaz od generativní umělé inteligence (AI)?
Mobilní telefony ve školách a digitálně rozsekaná pozornost? Nebojme se dělat chyby, říká Jan Kršňák
Další díl podcastové série rozhovorů Digiděti ve škole s Janem Kršňákem, lektorem a intuitivním učitelem, se věnuje především mobilním telefonům ve školách. Mají se zakázat? Nepovede jejich povolení k nežádoucím situacím a zhoršené pozornosti? A jak správně nastavit hranice při jejich používání? Své myšlenky doplnil o vlastní zkušenosti a tipy.
Dítě taky v autě posadíte do autosedačky namísto toho, abyste jej jen připásali, říkají o nutnosti antivirů experti
Zkazky, že antivirové firmy píšou viry, aby si tím zajistily odbyt svých produktů, jsou podle IT expertů KYBcastu pod Národním pedagogickým institutem mýtus. „Sami jsme měli hromadu práce, proč bychom si ji ještě přidělávali,“ usmívá se Pavel Matějíček otázce svého kolegy Václava Matějíčka. Ochraně zařízení se oba experti věnovali v novém díle podcastu na přání učitelů.