Vzdělávání pro zdraví

Kategorie H

Střední odborná škola

Vzdělávání pro zdraví a digitální technologie

Žáci v učebních oborech jsou vedeni k tomu, aby digitální technologie využívali k péči o své zdraví a bezpečnost. Učíme je, jak digitální nástroje mohou podpořit péči o fyzické i duševní zdraví, jak zlepšit tělesnou kondici a sledovat zdravotní ukazatele. Technologie také pomáhají žákům orientovat se v otázkách zdravého životního stylu a bezpečnosti při práci s digitálními zařízeními.

Jak rozvíjíme digitální kompetence žáků

V rámci oblasti péče o zdraví rozvíjíme digitální kompetence žáků tím, že:

  • vedeme žáky k nácviku první pomoci výukových aplikací, a pokud je to možné, i s využitím virtuální reality (VR) pro reálnější simulace;
  • učíme žáky používat digitální nástroje k získávání základních informací o zdravém životním stylu a prevenci nemocí;
  • vedeme žáky k bezpečnému používání digitálních zařízení s ohledem na prevenci zdravotních rizik;
  • podporujeme žáky v hodnocení základních informací o zdraví z digitálních zdrojů;

V rámci oblasti tělesné výchovy rozvíjíme digitální kompetence žáků tím, že:

  • vedeme žáky k používání digitálních technologií ke sledování základní tělesné aktivity a fyzických výkonů;
  • podporujeme žáky v používání aplikací pro plánování a zlepšování kondice;
  • učíme žáky využívat digitální nástroje pro organizaci jednoduchých pohybových aktivit;

V rámci oblasti zdravotní tělesné výchovy rozvíjíme digitální kompetence žáků tím, že:

  • vedeme žáky k používání digitálních technologií ke sledování základních zdravotních ukazatelů;
  • podporujeme žáky v používání aplikací pro sledování rehabilitačních cvičení;
  • učíme žáky využívat digitální zdroje zaměřené na prevenci zdravotních problémů.

Inspirace a tipy do výuky

Články, podcasty, videa, pozvánky na konference a další akce. Výběr je na vás.

Záhadný paleontologický objev

Výuková aktivita žáky seznamuje s hlavním smyslem a cíli vědecké práce. Žáci pracují jako tým paleontologů, jejichž cílem je z dostupných informací vytvořit rekonstrukci záhadného tvora. Žáci při práci tvoří vědecké hypotézy, které si v průběhu aktivity ověřují a případně upravují na základě rozšiřujících se znalostí dané problematiky.

Laboratorní práce – Lišejníky: typy stélek

Tento článek je prvním ze souboru laboratorních prací zaměřených na lišejníky. V přílohách je uveden zdrojový text k celému souboru laboratorních prací a pracovní list k laboratorní práci na téma Typy stélek.

Kurzy, konzultace a návod, jak na digi

Prohlédněte si infografiku pro učitele i žáky, vyberte si z široké nabídky kurzů a a webinářů nebo konzultací a další podpory NPI ČR. 

Kurzy pro Biologii

  • Poruchy příjmu potravy

Nabídka podpory

Pestrá nabídka podpory pro všechny školy od NPI ČR zahrnuje:

  • Individuální konzulace (ŠVP na míru, od krajských ICT koordinátorů nebo IT guru)
  • Workshopy pro celé sborovny
  • Podpora přímo v regionu
  • Sdílení zkušeností (Digiplovárny a Digiakce)

Tipy přesahující výuku jednoho předmětu 

Petr Drahník (2. díl, přírodopis): Se žáky chodíme do lesa poznávat přírodu pomocí aplikací v telefonu

V pokračování rozhovoru s Petrem Drahníkem ze ZŠ Pohůrecká se zaměříme na využití technologií při výuce přírodopisu. Vydáme se do lesa a načerpáme inspiraci, jak prohloubit poznávání přírody díky tomu, co běžně nosíme v kapse – našim mobilním telefonům.

Eva Fanfulová (NPI): Technologie ovlivňují každý obor – proto patří do všech školních předmětů

V dalším díle DIGI IN podcastu se věnujeme zařazení technologií do všech předmětů. Poslechněte si rozhovor s Evou Fanfulovou, garantkou digitálních kompetencí v revizích RVP ZV v oblasti ICT.