Digitální zoom
pro ICT koordinátory, ředitele i učitele
Co je DIGITÁLNÍ ZOOM?
Pravidelná online setkání s IT experty a konzultanty z NPI k tématům, která vás zajímají při vaší cestě k digitalizaci školy.
Proč se Digitálního zoomu zúčastnit?
- Získáte kontakty na jiné ICT správce/koordinátory.
- Dostanete tipy na konkrétní řešení od dodavatelů a firem, kteří vás pozvou také na navazující setkání a webináře.
- Po setkání pro vás síť konzultantů IT guru připraví soupis doporučení a základních osvědčených postupů pro dané téma setkání.
- Nezískáte sice konkrétní zpětnou vazbu na konkrétní produkty a řešení, ale získáte přehled o různých variantách řešení situace ve vaší škole.
Termín: 16. 10. 2025, 15.00–17.00
Digitální zoom: Kybernetická bezpečnost školy
Sedmým dílem Digitálního zoomu otevíráme opět téma kybernetické bezpečnosti a kyberprevence na českých školách. Akce se koná jako součást celoevropské iniciativy Říjen, měsíc kybernetické bezpečnosti.
Budeme hledat odpovědi především na tyto otázky:
Jak má vypadat školní krizový plán pro řešení incidentů v oblasti kybernetické bezpečnosti?
Jak může vedení školy spolupracovat se zřizovatelem na budování dlouhodobé strategie připravenosti a odolnosti školy vůči kybernetickým rizikům?
Kdy a za jakých okolností se škol týká legislativa NIS2?
Jak je či není právně ošetřena v EU povinnost poskytovatelů online obsahu hlídat věkové hranice návštěvníků jednotlivých služeb?
Kde se mohou ředitelé škol, jejich ICT koordinátoři i odpovědné osoby v rámci krajů a obcí jako zřizovatelů škol vzdělávat?
Nestihli jste předešlé akce? Nevadí. Máme pro vás online záznamy i články, které shrnují to nejzajímavější.
Digitální Zoom: Kvalitní připojení k internetu pro výuku na ZŠ/SŠ
(29. 5. 2025)
Bezpečná a funkční školní infrastruktura v praxi
Jak zajistit, aby každá škola měla spolehlivé a bezpečné připojení k internetu, které podporuje moderní výuku a digitální kompetence žáků? Podívejte se na záznam šestého online setkání Digitálního zoomu, kde jsme otevřeli téma zlepšování konektivity a kybernetické bezpečnosti škol.
Polytechnická výchova a praktické činnosti na ZŠ i SŠ v digitálním věku (1. 2. 2025)
Moderní polytechnika ve vzdělávání
Jaké místo budou mít dílny a polytechnika v novém vzdělávacím programu pro základní školy? Co by měl zvládnout každý žák do konce 9. třídy a jak mohou rodiče podpořit zájem dětí o technické obory? Tématem budou také možnosti využití moderních technologií, jako je 3D tisk, robotika nebo elektronické stavebnice. Inspiraci nabídnou konkrétní příklady dobré praxe i rady, jak zapojit rodiče a neformální vzdělávací aktivity.
Kyberbezpečnost: HW a SW řešení, krizový plán, bezpečnost dat a jejich zálohování (10. 10. 2024)
Začněte IT auditem, ať víte, na co se v bezpečnosti zaměřit, doporučují experti školám
Bezpečnost až na prvním místě, shodli se experti na Digitálním ZOOMu Národního pedagogického institutu ČR. Posluchačům z řad pedagogů doporučili, aby na nic nečekali a ve svých školách provedli za pomoci expertů IT audit. Jeho cílem má být odhalení slabých míst a jejich eliminace ve snaze zajistit, aby se škola nestala terčem kybernetického útoku.
Polytechnika a digitální kutilství (30. 5. 2024)
Digitální zoom: Polytechnika a digitální kutilství
Digitalizace dílen posunula kutilství do nových směrů. Žáci a studenti se učí pracovat s 3D tiskárnami, laserovými gravírovacími stroji, popřípadě vytvářejí 3D modely přímo ve virtuální realitě. Tentokrát jsme se při našem setkání zaměřili právě na oblast polytechniky. Představili jsme si dostupné technologie a nechyběly ani příklady z praxe.
Učebny pro výuku robotiky, polytechniky a jazyků (7. 3. 2024)
Digitální zoom inspiroval v oblasti zřizování a inovací učeben
Zástupci firem se setkali s řediteli škol, učiteli, zřizovateli a ICT koordinátory, tentokrát nad tématem zřizování, rekonstrukcí a modernizací odborných IT učeben. Představili si nejrůznější varianty řešení, podělili se o zkušenosti z praxe a sdíleli možnosti vzájemné pomoci jak z odborného pohledu, tak při konzultacích v oblasti financování.
Jak ušetřit ve škole čas nad správou IT zařízení? Počítače může centrálně ovládat i ICT koordinátor, ujišťuje IT guru Sukeník z NPI ČR
Dokud měly školy jen několik málo kusů techniky, jejich servis nebyl příliš náročný. Jenže v situaci, kdy má škola například 200 tabletů, je jejich obsluha náročnější.