Estetické
vzdělávání

Kategorie J

Střední odborná škola

Estetické vzdělávání a digitální technologie

Žáci v učebních oborech kategorie J jsou vedeni k využívání digitálních technologií při tvůrčích činnostech. Učíme je, jak používat digitální média k jednoduché tvorbě a jak při hodnocení výsledků této tvorby aplikovat základní estetická kritéria.

Jak rozvíjíme digitální kompetence žáků

V rámci oblasti práce s literárním textem rozvíjíme digitální kompetence žáků tím, že:

  • učíme žáky používat digitální nástroje pro jednoduchou tvorbu a prezentaci literárních textů;

V rámci oblasti kultury ve fyzice rozvíjíme digitální kompetence žáků tím, že:

  • podporujeme žáky v používání digitálních technologií k záznamu a sdílení jednoduchých kulturních projektů.

Inspirace a tipy do výuky

Články, podcasty, videa, pozvánky na konference a další akce. Výběr je na vás.

Pozorné čtení uměleckého textu: Próza

Tato aktivita se zaměřuje na rozvoj čtenářské gramotnosti žáků. Oproti takové metodě literární výchovy, v níž učitel podává obecné informace o autorech a dílech (a žáci je posléze jako „hotové poznatky“ memorují), je zde kladen důraz na menší celky textu (například jednotlivé věty).

Kurzy, konzultace a návod, jak na digi

Prohlédněte si infografiku pro učitele i žáky, vyberte si z široké nabídky kurzů a a webinářů nebo konzultací a další podpory NPI ČR. 

Kurzy pro Biologii

  • Poruchy příjmu potravy

Nabídka podpory

Pestrá nabídka podpory pro všechny školy od NPI ČR zahrnuje:

  • Individuální konzulace (ŠVP na míru, od krajských ICT koordinátorů nebo IT guru)
  • Workshopy pro celé sborovny
  • Podpora přímo v regionu
  • Sdílení zkušeností (Digiplovárny a Digiakce)

Tipy přesahující výuku jednoho předmětu 

Petr Drahník (2. díl, přírodopis): Se žáky chodíme do lesa poznávat přírodu pomocí aplikací v telefonu

V pokračování rozhovoru s Petrem Drahníkem ze ZŠ Pohůrecká se zaměříme na využití technologií při výuce přírodopisu. Vydáme se do lesa a načerpáme inspiraci, jak prohloubit poznávání přírody díky tomu, co běžně nosíme v kapse – našim mobilním telefonům.

Eva Fanfulová (NPI): Technologie ovlivňují každý obor – proto patří do všech školních předmětů

V dalším díle DIGI IN podcastu se věnujeme zařazení technologií do všech předmětů. Poslechněte si rozhovor s Evou Fanfulovou, garantkou digitálních kompetencí v revizích RVP ZV v oblasti ICT.