Jak na kybernetickou bezpečnost nejen u vás ve škole
Národní pedagogický institut ČR (NPI) nabízí informace, rady i podporu pro zajištění kyberbezpečnosti pro učitele, ředitele, žáky i jejich rodiče. Nejste v tom sami!
Přečtěte si exkluzivní rozhovory s experty
Jak naučit děti užívat digitální technologie smysluplně, zdravě a bezpečně

Rozhovor s Kamilem Kopeckým

Rozhovor s Adélou Lábusovou

Rozhovor s Václavem Maněnou
Poslechněte si KYBcast
Provokativní, edukativní a zábavný průvodce kyberprostorem!
Zaměřuje se na kyberbezpečnost a pomáhá v překotných změnách nejenom lidem z praxe, ale i učitelům, žákům a jejich rodičům. Od začátku roku 2025 se ve 4. sérii soustředí na prevenci rizikového chování dětí i učitelů, přinese kazuistiky, příklady z praxe a exkluzivní data z oblasti kybernetické bezpečnosti. KYBcast Václava Maněny a jeho hostů poslouchejte v podcastových platformách nebo sledujte na YouTube.
Přečtěte si články ke KYBcastu
Zákazy a rychlá univerzální řešení v kyberprevenci nefungují
V kyberprevenci nefungují rychlá, instantní a univerzální řešení a nejhorší na nich je, že se tváří, že fungují,“ uvedl 7. díl 4. série podcastu KYBcast jeho autor Václav Maněna. Jeho host Martin Kaliba naopak připomíná hlavní body efektivní prevence, které zmínil už v 1. díle série. V první řadě je potřeba začít s prevencí brzy a cílit ji na konkrétní věk dětí. Prevence má být dále soustavná a dlouhodobá, programy je třeba uzpůsobovat potřebám dětí tak, aby s nimi „rostly“
Jak chránit děti před nebezpečnými výzvami na internetu?
Nebezpečné výzvy nejsou výmyslem digitálního věku – existovaly i před internetem. Tehdy se k nim však dostalo jen pár dětí. Problémem dnešního světa je, že se k videu na Tiktoku dostanou desítky až stovky tisíc dětí, které jsou výzvami fascinované a hrozí u nich, že budou výzvu napodobovat a neodhadnou její rizika. V dalším díle KYBcastu toto téma rozebírají Václav Maněna a Kamil Kopecký.
Přečtěte si články ke kyberbezpečnosti
KYBcast - Co dělat, když objevím nezákonnou nahrávku na internetu
Děti, mladí lidé a často ani rodiče nemají dostatečné právní povědomí. V mnoha případech jim nedochází, že pořízením a zveřejněním nahrávky mohou kromě morálních zásad porušovat i zákony. Učitel může objevit nezákonnou nahrávku ze školy, ale i z mimoškolního prostředí. Někdy se také stane, že žáci bez vědomí učitele streamují dění v hodině. Jak by měl v těchto případech postupovat a co vlastně znamená, že je nahrávka nezákonná?
Kybernetická bezpečnost ve školách
Proč je důležité zabývat se kybernetickou bezpečností ve školách a koho všeho se tato oblast týká? Kdo se stará o zabezpečení zařízení a dat a jak jsou vyhodnocována rizika? Jsou si učitelé vědomi své role v této oblasti? Těmito a dalšími otázkami se zabývají v debatě u kulatého stolu hosté, kteří se tématu zajištění kyberbezpečnosti ve školách věnují.
Kurzy a konzultace pro školy
Chcete ochránit sebe i své žáky v online prostoru, který už je všude kolem nás?
Právě na kyberbezpečnost a prevenci k zodpovědnému chování ve všudypřítomné síti jsou zaměřeny naše webináře a e-learningové kurzy. Zároveň můžete využít profesionálních konzultantů – IT guru, kteří vám rádi poradí se zabezpečením a IT auditem.
Profesionální konzultant, který vám pomůže nejen s nastavením a zabezpečením vnitřní školní sítě a IT auditem.
Cílem workshopu je poskytnout vhled do problematiky kybernetické bezpečnosti žáků, pedagogů i školní digitální infrastruktury a povzbudit spolupráci při jejím zajišťování.
Sledujte záznamy pořadů o kyberbezpečnosti
SUPER MEGA DigiDay
Na letošní online akci Super Mega DigiDay, kterou pořádá GUG.cz, se konalo mnoho zajímavých přednášek, workshopů a tipů do výuky na téma bezpečného internetu.
Kybernetická bezpečnost ve školách
Proč je důležité zabývat se tématem kyberbezpečnosti ve školách a koho všeho se týká? Ano, tušíte správně, týká se všech. Těmito a dalšími otázkami se zabývají hosté v debatě u kulatého stolu.
Projděte si materiály

Katalog kyberprevence
Katalog kyberprevence nabízí přehled programů a metodik pro zvyšování bezpečného chování dětí v online prostoru.
