Studium pro
ICT koordinátory
„Budoucnost je digitální, připravte se i vy.“
Pracujete ve škole jako učitel a máte blízko k informačním a komunikačním technologiím? Pomáháte škole s jejich zaváděním, díky čemuž je škola schopna konkurenceschopnosti a lehkého přechodu k digitalizaci? Pak jste na správném místě.
Národní pedagogický institut ČR (NPI ČR) se stará o všechny odborníky v oboru informačních technologií, a tak i v roce 2024 nabízí kvalifikační studium a aktualizační kurz, které jsou nezbytným předpokladem pro kvalitní výkon role ICT koordinátora.
Kvalifikační studium
Kvalifikační studium je určeno pro pedagogy, kteří chtějí získat kvalifikaci pro výkon specializované činnosti koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jedná se o jednoleté studium, které vám poskytne komplexní pohled na problematiku digitálních technologií ve školách, rozvoj digitálních kompetencí a informatického myšlení žáků, tvorbu ICT plánu školy nebo přípravu žákovských projektů.
Studium probíhá formou blended learningu, tedy kombinací prezenční a e-learningové výuky. Celkový rozsah studia je 250 hodin.
Vstupním požadavkem je alespoň dvouletá pedagogická praxe a ICT kompetence na úrovni pokročilý dle Rámce digitálních kompetencí pedagogů.
- Minimálně 80% účast na přímé výuce,
- minimálně 80% úspěšnost v e-learningových aktivitách,
- účast na dvou čtyřhodinových exkurzích ve škole či školském zařízení,
- osmihodinová stáž formou stínování,
- úspěšné složení závěrečné zkoušky,
- vypracování závěrečné práce a její obhajoba.
Výhodou studia je možnost specializačního příplatku a lepší uplatnění na trhu práce. Po úspěšně absolvovaném studiu získáte osvědčení o splnění kvalifikačních předpokladů podle § 24 odst. 5 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů a podle § 9 odst. 2 vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků.
Jak se přihlásit ke kvalifikačnímu studiu pro ICT koordinátory?
Pokud máte zájem o kvalifikační studium pro ICT koordinátory, můžete se přihlásit online na webové stránce NPI ČR.
Počet míst je omezen, tak neváhejte a přihlaste se co nejdříve!
Aktualizační kurz
Chcete být v obraze o nejnovějších trendech a novinkách v oblasti digitálních technologií ve vzdělávání? Chcete zlepšit své znalosti, dovednosti a postoje jako ICT koordinátor ve škole? Zapojte se do aktivního a inspirativního vzdělávacího kurzu, kde si vyzkoušíte praktické příklady, sdílení zkušenosti a spolupráci s ostatními účastníky. Nabízíme vám aktualizační kurz pro ICT koordinátory.
Kurz je určen primárně ICT koordinátorům ve školách, kteří chtějí aktualizovat své znalosti a dovednosti v oblasti digitálních technologií ve vzdělávání. Kurz vychází z potřeby přizpůsobovat se stále novým trendům v oblasti ICT a z požadavků ICT revizí RVP.
Dvouměsíční studium kombinuje prezenční a e-learningovou formu vzdělávání. Celkový rozsah je 36 vyučovacích hodin, z toho 16 hodin na workshopech, 20 hodin v e-learningu včetně 2 hodin na webináři.
Cílem aktualizačního kurzu je modernizace znalostí, dovedností a postojů učitelů pověřených v roli ICT koordinátora v oblasti digitálních technologií ve vzdělávání a zároveň zvyšování kvalitativní a kvantitativní úrovně využívání digitálních technologií ve školách.
- Informace o roli ICT koordinátora ve školách, jeho náplni práce a práci s kolegy a vedením ve škole,
- digitální strategii a ICT plány školy, rozvoje digitálních kompetencí a zavádění změn ve škole,
- aktuální trendy a novinky pro ICT koordinátory jako například využití umělé inteligence ve vzdělávání,
- informace o legislativě, digitálním wellbeingu a kyberbezpečnosti.
- Upevníte a rozšíříte si znalosti pro roli ICT koordinátora, jenž je nezbytná pro rozvoj a inovaci výuky na vaší škole,
- rozvinete své digitální kompetence,
- zajistíte si přístup ke kvalitním zdrojům a materiálům, které vám mohou pomoci v budoucnu,
- seznámíte se s aktuálními trendy, novinkami a inovacemi, které může ICT koordinátor využít ve své současné praxi (využití umělé inteligence a přizpůsobení se novým trendům).
Podmínky absolvování: 100% účast na workshopech
Nezmeškejte tuto jedinečnou příležitost a přihlaste se ještě dnes!
Rozdíl mezi kvalifikačním studiem a aktualizačním kurzem
Kvalifikační studium | Aktualizační kurz | |
délka | 250 hodin | 2 měsíce (36 hodin) |
forma | blended learning | e-learning (20 h, vč. 2 h online webináře) + 2× workshop (2×8 h) |
cena | 26 990,- | pro zájemce zdarma (do roku 2025 placeno z projektu NPO 3.1 DIGI) |
účastník | aspirant na školského ICT koordinátora | absolvent kvalifikačního studia (ale víceméně každý učitel, který projeví zájem) |
obsah | 19 modulů | 2× workshop + příprava e-learning; 2 h online webinář |
cíl | příprava na budoucí praxi | aktuální trendy, nové informace v digi světě |
ICT koordinátor pomáhá školám vytvářet digitální strategii a zavádět změny do vzdělávacích plánů
Role ICT koordinátora bývá často zaměňována se školním ajťákem. Jeho poslání je ale poněkud odlišné – pomáhá totiž ve školách všem svým kolegům se začleňováním digitálních technologií do vzdělávání a s rozvojem digitálních kompetencí žáků. Pro budoucnost školy je poměrně důležitou osobou při změnách v ŠVP.