
Nejnovější aktuality
Digitální škola: Lidský přístup k technologickým výzvám
Odpolední blok konference Škola jako místo setkávání „Digitální vzdělávání“ ilustruje, jak významné místo má v českém školství debata o digitalizaci, umělé inteligenci a o posunutí vzdělávání do internetové éry. Změna je na místě; že školství tak trochu ujel vlak, není novinkou, a o to důležitější je spolupráce veřejných organizací jako NPI, neziskového a soukromého sektoru.
Je skvělou inspirací i pomocníkem, přesto se před AI musíme mít na pozoru
Co jí nezadáte, to prozatím neudělá, ale v rukách zkušených odborníků může umělá inteligence (AI) napáchat velkou paseku, varuje konceptuální a sklářský umělec Pavel Kopřiva. Ve své přednášce na liberecké vzdělávací akci Educa popsal, v čem AI umělcům ulehčuje práci, zmínil ovšem i negativa. V budoucnu navíc může nahradit některé pozice.
Jak vyřešit složité problémy? Čtyři dovednosti, které k tomu potřebujeme
Empatie, kreativita, týmová práce a také schopnost konat pro dobro celku. Jmenované dovednosti i systémové myšlení se hodí i pro zavádění nových revizí do života školy. Návrhy na to, jak měnit myšlení lidí a řešit komplexní problémy, představil Radoslav Pittner ze sítě Ashoka v rámci programu sekce Digitální vzdělávání, organizovaného Národním pedagogickým institutem, na konferenci Škola jako místo setkávání v říjnu 2023 v Praze.