Vzdělávání pro zdraví

Kategorie E

Střední odborná škola

Vzdělávání pro zdraví a digitální technologie

Žáci v učebních oborech kategorie E jsou vedeni k využívání digitálních technologií k základní péči o své zdraví a bezpečnost. Učíme je, jak používat digitální nástroje k udržení fyzického a duševního zdraví, jak sledovat základní zdravotní ukazatele a jak zlepšovat svou tělesnou kondici. Technologie také pomáhají žákům orientovat se v otázkách bezpečnosti při používání digitálních zařízení.

Jak rozvíjíme digitální kompetence žáků

V rámci oblasti péče o zdraví rozvíjíme digitální kompetence žáků tím, že:

  • učíme žáky základy první pomoci s využitím výukových aplikací;
  • učíme žáky používat jednoduché digitální nástroje k získávání informací o zdravém životním stylu a základní prevenci nemocí;
  • vedeme žáky k bezpečnému používání digitálních zařízení s důrazem na prevenci zdravotních rizik;
  • podporujeme žáky při získávání a hodnocení základních informací o zdraví z digitálních zdrojů;

V rámci oblasti tělesné výchovy rozvíjíme digitální kompetence žáků tím, že:

  • vedeme žáky k používání digitálních nástrojů při sledování základních pohybových aktivit a jejich výsledků;
  • učíme žáky využívat jednoduché aplikace pro zlepšení kondice a fyzické zdatnosti;
  • podporujeme žáky v organizaci jednoduchých pohybových aktivit s pomocí digitálních technologií;

V rámci oblasti zdravotní tělesné výchovy rozvíjíme digitální kompetence žáků tím, že:

  • učíme žáky využívat digitální technologie ke sledování základních zdravotních ukazatelů;
  • vedeme žáky k používání aplikací pro sledování a podporu rehabilitačních cvičení;
  • podporujeme žáky v používání digitálních zdrojů zaměřených na zlepšení zdravotního stavu prostřednictvím jednoduchých pohybových aktivit.

Inspirace a tipy do výuky

Články, podcasty, videa, pozvánky na konference a další akce. Výběr je na vás.

Záhadný paleontologický objev

Výuková aktivita žáky seznamuje s hlavním smyslem a cíli vědecké práce. Žáci pracují jako tým paleontologů, jejichž cílem je z dostupných informací vytvořit rekonstrukci záhadného tvora. Žáci při práci tvoří vědecké hypotézy, které si v průběhu aktivity ověřují a případně upravují na základě rozšiřujících se znalostí dané problematiky.

Laboratorní práce – Lišejníky: typy stélek

Tento článek je prvním ze souboru laboratorních prací zaměřených na lišejníky. V přílohách je uveden zdrojový text k celému souboru laboratorních prací a pracovní list k laboratorní práci na téma Typy stélek.

Kurzy, konzultace a návod, jak na digi

Prohlédněte si infografiku pro učitele i žáky, vyberte si z široké nabídky kurzů a a webinářů nebo konzultací a další podpory NPI ČR. 

Kurzy pro Biologii

  • Poruchy příjmu potravy

Nabídka podpory

Pestrá nabídka podpory pro všechny školy od NPI ČR zahrnuje:

  • Individuální konzulace (ŠVP na míru, od krajských ICT koordinátorů nebo IT guru)
  • Workshopy pro celé sborovny
  • Podpora přímo v regionu
  • Sdílení zkušeností (Digiplovárny a Digiakce)

Tipy přesahující výuku jednoho předmětu 

Petr Drahník (2. díl, přírodopis): Se žáky chodíme do lesa poznávat přírodu pomocí aplikací v telefonu

V pokračování rozhovoru s Petrem Drahníkem ze ZŠ Pohůrecká se zaměříme na využití technologií při výuce přírodopisu. Vydáme se do lesa a načerpáme inspiraci, jak prohloubit poznávání přírody díky tomu, co běžně nosíme v kapse – našim mobilním telefonům.

Eva Fanfulová (NPI): Technologie ovlivňují každý obor – proto patří do všech školních předmětů

V dalším díle DIGI IN podcastu se věnujeme zařazení technologií do všech předmětů. Poslechněte si rozhovor s Evou Fanfulovou, garantkou digitálních kompetencí v revizích RVP ZV v oblasti ICT.