Aktuality

  • Tagy
  • Kulatý stůl
  • DIGI roadshow
  • IT guru
  • Digitální kompetence
  • Informatické myšlení
  • Digitální pomůcky
  • AI - umělá inteligence
  • Kybernetická bezpečnost
  • DIGI IN
  • Podcast
  • KYBcast
  • Inspirace do výuky
  • Konference
  • Krajský ICT metodik
  • Konzultant ŠVP
  • Digitální wellbeing
  • DigiSeč
  • Inovace
  • MŠMT
  • ICT revize
  • Trh práce
  • DIGIDĚTI ve škole
  • KYBcast - AI
  • Dezinformace

WhatsApp nikdy nespí

V rámci našeho povídání s intuitivním učitelem, lektorem a „uklidňovatelem“ dětí i dospělých Janem Kršňákem o Digidětech ve školách jsme se věnovali různým tématům z oblasti digitálních technologií a sociálních sítí. Kromě hledání společné cesty a vzájemného pochopení mezi žáky, učiteli a rodiči, jsme se pozastavili i nad riziky, kterých je potřeba se vyvarovat. Jednou z takových rizikových aplikací je kupříkladu hojně využívaný WhatsApp. Co je na něm tak problematického?

TikTok je králičí nora a před ztrátou v ní nás může zachránit pohyb

Nekončící záplava krátkých videí šitá přímo na míru našemu vkusu i náladě vytváří hlubokou králičí noru. Často v ní dokážeme ztratit hlavu na dlouhé hodiny a někdy si ani neuvědomíme, jak významně mění naší psychiku. V souboji o pozornost učitelé TikToku konkurovat nemohou. Jak v tomto směru žákům pomoci a lze TikTok smysluplně využívat ve školách?

V DIGIakcích ukázaly školy školám mnoho tipů a inspirace pro zlepšení digikompetencí učitelů i žáků

Rok 2023 přinesl celkem 37 DIGIakcí, které pořádaly aktivní školy spolu s Národním pedagogickým institutem ČR (NPI) a dalšími partnery. Akce probíhaly formou „učitelé učitelům“, kde hlavní podstatou bylo sdílení načerpaných zkušeností dobré praxe a motivování kolegů k novým a inovativním přístupům v digitálním vzdělávání. Jako skvělá příležitost se pro školy jeví také možnost podpory ze strany NPI, který má ve svém týmu celou řadu odborných lektorů a konzultantů.

Digitální děti ve školách hledají víc než jen informace

Naše společnost je provázána s digitálními technologiemi natolik, že život bez nich je neodmyslitelný. Přináší nám komfortnější život, ale zároveň nás v něm dokáže utopit přemírou podnětů, obsahu a informací. To významně ovlivňuje nejen nás, dospělé, ale také naše děti a jejich psychický vývoj, a mimo jiné vytváří výzvy pro změny ve vzdělávání. Tématem našeho podcastu se staly digitální děti. Jak současná situace formuje nás i naše spojení s žáky? Mají sociální sítě pozitivní využití při výuce?

Jak ušetřit ve škole čas nad správou IT zařízení? Počítače může centrálně ovládat i ICT koordinátor, ujišťuje IT guru Sukeník z NPI ČR

Dokud měly školy jen několik málo kusů techniky, jejich servis nebyl příliš náročný. Jenže v situaci, kdy má škola například 200 tabletů, je jejich obsluha náročnější.

Nadšení učitelů pro výuku mi vhání slzy do očí, přiznává Jan Schönbauer

AI je podle Jana Schönbauera asistent, nikoliv nepřítel. Se svým podcastem Škola DIGI IN jezdí křížem krážem po republice a zpovídá pedagogické průkopníky v digitálních technologiích a umělé inteligenci. Někdy za kantory zavítá domů na bio zahrádku, jindy třeba do učebny hudebky.

Zábavné digitální hrátky do výuky – vytvořte si své virtuální muzeum, zkoumejte mozek v rozšířené realitě a další nápady

U kulatého stolu se pravidelně scházíme s pedagogy a vzájemně se obohacujeme o zajímavé nápady a zkušenosti. Tentokrát jsme se zabývali tématem digihrátek a podívali jsme se na to, jak do běžné výuky zapojit digitální technologie.

Program lednové DIGI roadshow v krajích

Na DIGI roadshow se tentokrát zaměříme na tolik diskutované kancelářské programy. Budeme hledat, kde a jak učit žáky pracovat s texty, tabulkami, grafikou nebo prezentacemi napříč jednotlivými předměty a obory. Přidejte se k nám 30. ledna 2024 na krajských pracovištích NPI ČR.

Kulatý stůl – Digihrátky –⁠ učení, které žáky baví

Sledujte záznam živě streamované debaty z 13. prosince 2023. Dozvíte se, jak zajímavé a hravé dokážou být vzdělávací aktivity, které mohou žáci díky technologiím dělat v rámci různých předmětů, projektů či mezipředmětových vztahů.