Jak na kybernetickou bezpečnost nejen u vás ve škole
Národní pedagogický institut ČR (NPI) nabízí informace, rady i podporu pro zajištění kyberbezpečnosti pro učitele, ředitele, žáky i jejich rodiče. Nejste v tom sami!
Přečtěte si exkluzivní rozhovory s experty
Jak naučit děti užívat digitální technologie smysluplně, zdravě a bezpečně

Rozhovor s Kamilem Kopeckým

Rozhovor s Adélou Lábusovou

Rozhovor s Václavem Maněnou
Poslechněte si KYBcast
Provokativní, edukativní a zábavný průvodce kyberprostorem!
Zaměřuje se na kyberbezpečnost a pomáhá v překotných změnách nejenom lidem z praxe, ale i učitelům, žákům a jejich rodičům. Od začátku roku 2025 se ve 4. sérii soustředí na prevenci rizikového chování dětí i učitelů, přinese kazuistiky, příklady z praxe a exkluzivní data z oblasti kybernetické bezpečnosti. KYBcast Václava Maněny a jeho hostů poslouchejte v podcastových platformách nebo sledujte na YouTube.
Přečtěte si články ke KYBcastu
KYBcast - Co dělat, když objevím nezákonnou nahrávku na internetu
Děti, mladí lidé a často ani rodiče nemají dostatečné právní povědomí. V mnoha případech jim nedochází, že pořízením a zveřejněním nahrávky mohou kromě morálních zásad porušovat i zákony. Učitel může objevit nezákonnou nahrávku ze školy, ale i z mimoškolního prostředí. Někdy se také stane, že žáci bez vědomí učitele streamují dění v hodině. Jak by měl v těchto případech postupovat a co vlastně znamená, že je nahrávka nezákonná?
KYBcast - Youtuberem proti své vůli
Každému učiteli se může stát, že ho žáci nahrají třeba na mobil nebo skrytou kameru a nahrávku potom sdílejí v nějaké skupině, na sociálních sítích nebo třeba na YouTube. Často za tím nemusí být ani zlý úmysl, v mnoha případech si žáci ani neuvědomují možné důsledky takového jednání. Jak se bránit a co dělat, když se něco takového stane?
Přečtěte si články ke kyberbezpečnosti
Informační gramotnost je dnes důležitá stejně jako vzduch. Je to bojová doména, přiznal plukovník Zelinka na konferenci DigiSeč
Patří mezi základní stavební kameny společnosti, shodli se nad informační gramotností novinář Jaroslav Spurný z Respektu a plukovník Ivo Zelinka, velitel Skupiny kybernetických a informačních sil Armády ČR. Zatímco podle žurnalisty dnes již nelze mnohdy informace ověřovat z více zdrojů, bývalý výsadkář na učitelské konferenci DigiSeč varoval před mediální negramotností.
Ani dynamit nemusí být nebezpečný, záležet bude na tom, jak se k umělé inteligenci postaví lidé a hlavně kantoři
Umělé inteligence (AI) není potřeba se bát, ale měli bychom se mít na pozoru, k čemu ji kdo používá. Stejně jako dynamit totiž může mít pozitivní i negativní vliv, říká v rozhovoru IT expert a středoškolský pedagog Václav Maněna. Popisuje, jak k nové technologii přistupují kantoři, nebo jak by se měla proměnit výuka v digitální době a zabrousí i do témat digitálních závislostí nebo svého podcastu KYBcast, který vede s kolegou Pavlem Matějíčkem.
Kurzy a konzultace pro školy
Chcete ochránit sebe i své žáky v online prostoru, který už je všude kolem nás?
Právě na kyberbezpečnost a prevenci k zodpovědnému chování ve všudypřítomné síti jsou zaměřeny naše webináře a e-learningové kurzy. Zároveň můžete využít profesionálních konzultantů – IT guru, kteří vám rádi poradí se zabezpečením a IT auditem.
Profesionální konzultant, který vám pomůže nejen s nastavením a zabezpečením vnitřní školní sítě a IT auditem.
Cílem workshopu je poskytnout vhled do problematiky kybernetické bezpečnosti žáků, pedagogů i školní digitální infrastruktury a povzbudit spolupráci při jejím zajišťování.
Sledujte záznamy pořadů o kyberbezpečnosti
SUPER MEGA DigiDay
Na letošní online akci Super Mega DigiDay, kterou pořádá GUG.cz, se konalo mnoho zajímavých přednášek, workshopů a tipů do výuky na téma bezpečného internetu.
Kybernetická bezpečnost ve školách
Proč je důležité zabývat se tématem kyberbezpečnosti ve školách a koho všeho se týká? Ano, tušíte správně, týká se všech. Těmito a dalšími otázkami se zabývají hosté v debatě u kulatého stolu.
Projděte si materiály

Katalog kyberprevence
Katalog kyberprevence nabízí přehled programů a metodik pro zvyšování bezpečného chování dětí v online prostoru.
