Workshopy

EDUCA 2025

Medailonky lektorů a anotace workshopů

Cyril Brom  

Působí jako docent na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy. Založil a řídí laboratoř Amulab. Zajímá se především o didaktiku informatiky a o to, jak se lidé učí pomocí multimediálních materiálů, jako jsou animace nebo výukové hry. Spolupracuje s Českou televizí na tvorbě těchto materiálů. V minulosti se věnoval i umělé inteligenci, výpočetním neurovědám a počítačovému modelování. Podílel se i na projektech Kingdom Come: Deliverance, Československo 38–89, Pogamut a Evropa 2045.

Anna Drobná

Věnuje se zejména výzkumu na Univerzitě Karlově v oblasti výuky digitálních technologií na 1. stupni ZŠ. Je spoluautorkou didaktických materiálů k seriálu Datová Lhota. 

Konstruktivistické aktivity pro výuku digitálních technologií na 1. stupni ZŠ

(13:30 – 15:00)

Cílová skupina: 1. stupeň ZŠ

Jedním z pilířů nové informatiky je okruh „digitální technologie“, který zahrnuje témata zásadní pro pochopení fungování počítačů, internetu a kyberbezpečnosti. Tato témata často svádějí k frontální výuce – ta však nebývá pro žáky ani efektivní, ani atraktivní. V našem workshopu si vyzkoušíme, jak tato komplexní témata přiblížit pomocí praktických konstruktivistických aktivit, a ukážeme si, jak je zasadit do kontextu celé hodiny tak, aby výuka byla nejen názorná a smysluplná, ale také zábavná a motivující – a to i pro učitele, kteří s výukou informatiky teprve začínají. 

Konstruktivistické aktivity pro výuku digitálních technologií na 2. stupni ZŠ

(15:30 – 17:00)

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ

Jedním z pilířů nové informatiky je okruh „digitální technologie“, který zahrnuje témata zásadní pro pochopení fungování počítačů, internetu a kyberbezpečnosti. Tato témata často svádějí k frontální výuce – ta však nebývá pro žáky ani efektivní, ani atraktivní. V našem workshopu si vyzkoušíme, jak tato komplexní témata přiblížit pomocí praktických konstruktivistických aktivit, a ukážeme si, jak je zasadit do kontextu celé hodiny tak, aby výuka byla nejen názorná a smysluplná, ale také zábavná a motivující – a to i pro učitele, kteří s výukou informatiky teprve začínají. 

Martina Maněnová  

Dlouhodobě se věnuje vzdělávání budoucích učitelů, pedagogickému výzkumu a současně učí na základní škole informatiku ve 4. a 5. ročnících. Ve své odborné činnosti se zaměřuje zejména na rozvoj digitálních kompetencí, moderní didaktické přístupy, integraci technologií do výuky a didaktiku informatiky na 1. stupni základních škol. Aktivně se podílí na přípravě workshopů, seminářů a inovativních výukových metod pro učitele.

Informatika bez hranic: kompetence v akci 

Cílová skupina: 1. stupeň ZŠ

Workshop je určen učitelům 1. stupně základních škol, kteří chtějí smysluplně rozvíjet klíčové kompetence žáků v rámci výuky informatiky. Aktivity Jak zlepšit školní hřiště, Digitální galerie nebo Ochutnávka sýrů, vám přiblíží svět informatiky s vazbou na klíčové kompetence. Vše bude představeno formou konkrétních příkladů, které si účastníci vyzkouší – bez nutnosti pokročilých technologií či předchozí specializace. Workshop klade důraz na využití dostupných nástrojů a metod, které podporují aktivní výuku.

Martin Volný

Za dvě dekády pedagogické praxe pracoval se žáky základky, gymplu i odborné školy. Zajímá se o inovace ve vzdělávání, např. o integraci výuky na gymnáziu či o výuku v projektech. Začínal však jako novinář a láska k médiím a mediální výchově jej provází celý profesní život. Se svými studenty zakládal úspěšný středoškolský časopis Vedneměsíčník. S problematikou života s médii seznamuje žáky, učitele, ale i seniory jako lektor JSNŠ, NPI i Képos. Jako odborný garant tématu Dezinformace a mediální výchova v projektu NPI – AIDIG spoluvytváří program podpory učitelů v jejich orientaci ve spletitých sítích světa nových médií a AI.

FactCZech aneb Jak ověřovat informace (nejen) pomocí AI

Cílová skupina: 2. st. ZŠ a SŠ

Co znamená být fact-checkerem? Vyzkoušíme si efektivní a spolehlivé metody ověřování informací a tvrzení. Analýzu textových a obrazových příspěvků i videopříspěvků na sociálních sítích a platformách postavíme nejen na vlastním kritickém myšlení, ale i na AI nástrojích, jako je Perplexity, NotebookLM či Verifee. Při pátrání po spolehlivých zdrojích využijeme „klasický“ webový vyhledávač, chatbot i nástroj pro vyhledávání již ověřeného obsahu Fact Check Tools. Společně probereme příležitosti, limity i rizika, která přináší zapojení AI nástrojů do fact-checkingu. 

Daniel Pražák 

Učí přírodopis, dějepis a fotografování na základní škole. Má kočku Disertaci, se kterou publikuje inspirace ze školství na instagramu @edukocka. Papírovou disertaci psal a obhájil na Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK na téma sítí inovativních škol. Absolvoval zahraniční výzkumnou stáž na University of Glasgow. Zajímá se o inovace ve vzdělávání, moderní technologie ve výuce a duševní zdraví žáků a učitelů. Je předním českým odborníkem na využívání memes ve výuce. Snaží se o to, aby bylo o českém školství slyšet i to pozitivní, třeba prostřednictvím (nejen učitelského) podcastu Hovory z kabinetu. V roce 2022 získal druhé místo v ocenění Global Teacher Prize Czech Republic.  

Wellbeing ve škole – inspirace z polních i přespolních podmínek  

Cílová skupina: 1. st. a 2. st. ZŠ, SŠ  

O wellbeingu slyšel za poslední roky asi každý. Co si pod ním představit? Jak na něj? Kde se inspirovat, o co se opřít a proč pořád zaznívá ten příklad z leteckého prostředí? Na workshopu zodpovíme všechny uvedené otázky, řadu přidáme a prozkoumáme různé možnosti. Bude čas také na inspirace ze zahraničí i z tuzemských škol.

Adéla Lábusová 

Pracovala především v oblasti pedagogicko-psychologického poradenství se zaměřením na multidisciplinární přístup v podpoře dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a v organizaci Člověk v tísni ve vzdělávacích a sociálních programech. Jako metodička vzdělávání působí na MMR v oblasti podpory dětí se sociálním znevýhodněním. V Národním pedagogickém institutu a organizaci Jules a Jim se věnuje přednostně kyberprevenci a podpoře zdravého přístupu k digitálním technologiím. Pro organizaci SOFA lektoruje kurz trauma respektující přístup. Na PřF UK se věnuje tématu genetiky.

Jak děti vést ke zdraví s digitálními technologiemi

Cílová skupina: 1. st. a 2. st. ZŠ

Jak vést děti, aby jim digitální technologie neškodily a podporovaly celkové zdraví a rozvoj? Jaké aktivity do výuky začlenit? Na workshopu si ukážeme příklady konkrétních aktivit, které u žáků rozvíjejí dovednosti pro regulované – tedy vědomě usměrňované – užívání digitálních technologií. Na ukázkách pracovních listů si představíme, jak žáky učit pravidla pro zajištění bezpečí v různých online prostředích. Vysvětlíme si tak zároveň východiska účinného přístupu ke kyberprevenci, který je založen na diskuzi a reflexi vlastního způsobu užívání digitálních technologií. Seznámíme účastníky s tím, co je zásadní pro regulaci času s obrazovkou a jak ochránit děti před nebezpečím na internetu.

Klára Karimaghai 

Klára Karimaghai je expertka v oblasti digitalizace se zaměřením na sektor veřejných služeb. Její vášeň pro rozvoj digitálních kompetencí ji vedla k založení inovativní vzdělávací platformy Letem eSvětem. Jako lektorka se věnuje IT business analýze v neziskové organizaci Czechitas a zároveň řídí laboratoř zaměřenou na IT a virtuální realitu v pardubické SFÉŘE. Od roku 2018 se Klára intenzivně věnuje průzkumu možností aplikace umělé inteligence, přičemž klíčový milník v její kariéře představoval projekt zaměřený na potenciální využití AI v bezpečnostních složkách ve Velké Británii. Momentálně také pracuje v týmu AIEduLab, kde se věnují integraci umělé inteligence do vzdělávacího prostředí. 

Kdo je Sára v době umělé inteligence?

Cílová skupina: 1. a 2. stupeň ZŠ, SŠ

Sára je čtrnáctiletá fiktivní dívka, jejíž blog a Instagram žijí vlastním životem. Je také vzdělávacím konceptem, který nabízí učitelům návod, jak otevírat témata online bezpečí, digitální stopy, kyberšikany a mediální výchovy – v kontextu světa, kde generativní AI mění pravidla hry. 

V první části workshopu se účastníci ponoří do praktické aktivity, při níž budou analyzovat digitální stopy profilu Sarinkaaaa3101, vytvořeného pomocí nástrojů generativní AI. Vyzkouší si práci s veřejně dostupnými informacemi, kritickou analýzu obsahu a odhalování syntetických realit. 

Druhá část nabídne přehled nejnovějších hrozeb spojených s umělou inteligencí – od deepfakes přes mikrocílení až po darkposting – a ukáže, jak tato témata propojit s mediální a digitální výchovou. Společně budeme hledat cesty, jak proměnit nejistotu ve světě AI ve vzdělávací příležitost, která žáky vybaví dovednostmi pro bezpečný a kritický pohyb online. 

Workshop je určen pedagogům základních a středních škol, lektorům a všem, kdo chtějí do výuky přinést aktuální a srozumitelný pohled na online svět v éře umělé inteligence.

Danuše Kubová 

Je zástupkyní ředitelky a zároveň učí němčinu, dějepis a informatiku na druhém stupni Základní školy jazyků v Karlových Varech. Ve třídě neustále hledá nové cesty, jak žáky zaujmout – ráda kombinuje moderní technologie s inovativními metodami výuky. Pro Národní pedagogický institut vede kurzy a workshopy zaměřené na využití umělé inteligence při přípravě a ve výuce, práci s digitálními nástroji a rozvoj digitálních kompetencí žáků. Inspiruje učitele k tomu, aby se nebáli experimentovat a využívali technologie jako pomocníky.

Komiksy, animace a únikové hry ve výuce  

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ

Chcete, aby vaši žáci rozvíjeli digitální kompetence zábavně, tvořivě a smysluplně? Nebo je chcete překvapit vlastní digitální únikovou hrou? Navštivte praktický workshop, kde si vyzkoušíte tvorbu komiksů, stop-motion animací i jednoduchých digitálních únikových her, které mohou obohatit výuku v různých předmětech. Seznámíte se s intuitivními a volně dostupnými nástroji. Workshop je určen pro učitele ZŠ a SŠ, kteří chtějí obohatit svoji výuku a odnést si konkrétní nápady i výstupy využitelné přímo ve třídě.

Petra Slámová 

Vystudovala učitelství pro 2. stupeň, ČJ – OV. Je místopředsedkyní Asociace učitelů OV/SV, pro kterou tvoří metodiky. V rámci projektu IPs Kurikulum se věnuje setkávání a sdílení zkušeností s vyučujícími občanské výchovy a dějepisu. Lektoruje kurzy zaměřující se na rozvoj digitálních kompetencí v hodinách občanské výchovy. Učí na Základní škole v České Lípě, kde zastává pozici koordinátorky občanského vzdělávání (metodická podpora pedagogickému sboru, doporučení webinářů, seminářů, odborné literatury, spolupráce na mezioborových projektech) a metodičky pedagogického rozvoje (podpora pro začínající učitele). Ve volných chvílích se ráda začte, proběhne se po okolí nebo něco dobrého uvaří.

Volební billboardy jsou v pohodě…

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ (občanská výchova)

Volební billboard je nedílnou součástí volebních kampaní. Na jaké cílové skupiny míří? Jsou sliby splnitelné vzhledem k druhům voleb? Kdy už billboard není ok a co vlastně porušuje? Pojďte si ve třídě vyzkoušet nástroj AI, který vám ukáže, co na billboardu vidí. Bude se výsledek shodovat s tím, jak billboard vnímáme my?

Michal Černý 

Podílí na výuce předmětů propojující technologie, práci s informacemi a kreativitu již více než deset let. Snaží se pomáhat vyučujícím s rozvojem digitálních kompetencí a současně přemýšlí o tom, jak technologie mění to, co, proč, jak a k čemu se učíme. Působí na Katedře informačních studií a knihovnictví na FF MU, dlouhodobě spolupracuje s NPI a rád a hodně píše.

AI rychlé a pomalé

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ

Cílem workshopu bude hledat způsoby implementace AI do výuky způsobem, který umožní vyučujícím nově přemýšlet o rychlosti ve vzdělávání. Co jsou činnosti, které chceme dělat efektivněji a rychleji? Kde si potřebujeme pomoci v tom, aby práce byla automatizovaná?   
A kde naopak ve vzdělávání potřebuje pracovat s pomalostí, časem, rozvažováním, bloumáním? Jsou místa a činnosti, které si máme hýčkat jako ty, kam AI z různých důvodů pustit nechceme, jako je třeba psaní básní pro radost?

Ludmila Kovaříková  

Učí na ZŠ ve Vranovicích český a anglický jazyk. Dlouhodobě se zabývá čtenářskou a digitální gramotností. Snaží se učitelům ukázat, že technologie neoslabují chuť číst, ale naopak rozšiřují naše možnosti a mění přístup k informacím. Věří, že čtenářství a digitální svět podporují naši zvídavost, a proto právě v nich hledá prostředky, které by dětem pomáhaly nacházet radost v objevování světa.

Změní AI výuku češtiny?

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, nižší ročníky SŠ

Umělá inteligence rychle proniká i do školního prostředí – jak ale ovlivní výuku mateřského jazyka? V kurzu se zaměříme na to, co je důležité při tvorbě úloh pro žáky, jak naše zkušenosti souvisejí s aktuálními revizemi RVP, a nabídneme konkrétní tipy, jak AI smysluplně zapojit do výuky. Součástí bude i ukázka lekce, která pracuje s manipulací textů generovaných AI – například v prostředí sociálních sítí.

Václav Maněna

Středoškolský učitel, lektor, youtuber. Má dlouholeté a praktické zkušenosti s e-learningem, online vzděláváním a smysluplným využíváním technologií ve výuce. Prošel mnoha slepými uličkami a udělal spoustu chyb, o které se rád dělí s ostatními.

Učitelské fígle s AI i bez ní

Cílová skupina: 1. a 2. stupeň ZŠ, SŠ 

Jednoduché postupy a „vychytávky“, se kterými zvládnete výuku jednodušeji a hlavně ve větší pohodě. Hodně fíglů funguje rovnou, nemusíte si nic instalovat a možná tím překvapíte i své děti. Některé věci je lepší dělat pomocí specializovaných aplikací, ale nemusíte se bát: všechny představované aplikace jsou dostupné zdarma. Konkrétní a praktické tipy, které můžete okamžitě použít.

Tomáš Milička

Působí jako učitel matematiky a informatiky ve Znojmě. Má za sebou deset let zkušeností s výukou na základní i střední škole, dříve pracoval také jako programátor. Ve výuce se snaží hledat nové cesty, jak ji oživit a zatraktivnit pro žáky, a inspiraci čerpá všude, kde to jen jde. Dlouhodobě se věnuje využívání digitálních technologií včetně AI, přičemž jeho srdeční záležitostí jsou Minecraft Education a Poznámkový blok OneNote, kterým zůstává věrný. Nadšeně sleduje novinky z dílny Microsoftu a rád je uvádí do praxe.

AI ve výuce matematiky 

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ

Jak může umělá inteligence podpořit učitele i žáky při přípravě i výuce matematiky? Na workshopu si účastníci sami vyzkouší tvorbu gradovaných testů pomocí AI, práci s nástroji pro výklad řešení slovních úloh a praktické využití AI při odhalování a vysvětlování chyb v řešení. Vyzkouší si i nástroje, které krok za krokem vysvětlí výpočet nebo vytvoří výkladové video. Workshop je prakticky zaměřený a vhodný i pro ty, kteří s AI teprve začínají. 

Ondřej Hrách

Je lektor AI a hudebník. Spoluzaložil úspěšný neziskový spolek Aignos, zaměřený na vzdělávání o umělé inteligenci, a od roku 2021 lektoroval přes 150 AI workshopů včetně mnoha školení pro učitele ZUŠ po celém Česku. Podílí se na metodických materiálech pro AI kurikulum či RVP ZV, moderuje podcast Člověk v éře AI. Odmalička se aktivně věnuje hudbě, dnes především svému projektu Flaškinet, v němž už 12 let hraje unikátní hudbu na skleněné lahve v Česku i zahraničí.

Hudba a AI – co s tím ve škole?

Cílová skupina: 1. a 2. stupeň ZŠ

Jak rozvíjet kritický a kreativní přístup k AI hudbě (nejen) v hudební výchově? Seznámíme se s aktuálními možnostmi a funkcemi AI aplikací pracujících s hudbou, představíme si nápady na tvořivé aktivity pro žáky a společně se kriticky zamyslíme nad tím, jak na to všechno vlastně nahlížet. 

Pavel Šiktanc

Učí informatiku na Sportovní soukromé základní škole v Litvínově, kde jako ICT koordinátor připravuje strategické plány pro integraci technologií do vzdělávání a tvoří metodické materiály. Coby lektor pro Národní pedagogický institut se věnuje tématům jako umělá inteligence a micro:bity. Spolupracuje s firmou H-edu na projektech Informatika s Emilem, Robotika s Emou či Živý sešit. Učitelům i žákům ukazuje, jak efektivně využívat nástroje jako ChatGPT, Copilot nebo Sciobot s důrazem na praktické dovednosti a tvorbu užitečných promptů. Věří, že technologie mohou být silným nástrojem vzdělávání, pokud se správně zapojí do výuky. Ve volném čase rád cestuje s manželkou a objevuje svět.  

Chytré technologie v zemědělství

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ

Workshop je určen pro učitele 2. stupně základní školy a je vhodný zejména pro výuku (nejen) zeměpisu. Účastníci se seznámí s využitím chytrých technologií a umělé inteligence v moderním zemědělství. Aktivita rozvíjí porozumění principům šetrného hospodaření, potřebám půdy a plodin i nárokům na zdroje, jako je elektřina. Součástí je desková hra Smart Farming Simulator, která zábavně přibližuje vztah mezi typy půd, plodinami a technologiemi budoucnosti.

Monika Pelikánová

Působí jako učitelka chemie a biologie na Gymnáziu Josefa Jungmanna v Litoměřicích. Zároveň je doktorandkou oboru didaktika chemie na PedF UK a podílí se na přípravě budoucích učitelů na katedře chemie PřF UJEP. Od školního roku 2023/2024 se aktivně věnuje implementaci generativní umělé inteligence do výuky chemie a biologie na gymnáziu, přípravě budoucích učitelů chemie a zároveň se podílí na školení stávajících pedagogů v této progresivní oblasti.

Využití nástrojů generativní AI při inovaci výuky přírodovědných předmětů

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ

Chcete posunout své dosavadní zkušenosti s AI na vyšší úroveň a efektivně ji implementovat do výuky přírodovědných předmětů? Na tomto praktickém workshopu se naučíte vytvářet prompty různými technikami a vlastní CustomGPT pro specifické potřeby chemie a biologie. Společně prozkoumáme, jak pokročilé techniky práce s AI mohou zefektivnit vaši výuku, podpořit individualizaci učení a rozvíjet kritické myšlení žáků v kontextu přírodních věd. Workshop je vhodný pro učitele, kteří již mají zkušenost s ChatGPT.

Nikola Kudrnáčová

Je učitelkou na ZŠ. Pracuje jako metodička a lektorka pro 1. stupeň při NPI ČR. Zaměřuje se zejména na digitální kompetenci a využití AI nástrojů ve výuce. Zážitková pedagogika je jí velmi blízká. Pracovala jako zapojená učitelka z praxe při PedF UK. Věnuje se mimo jiné i tvorbě školních vzdělávacích programů.

AI na 1. stupni ZŠ

Cílová skupina: 1. stupeň ZŠ  

Workshop je zaměřen na praktické a smysluplné využití nástrojů umělé inteligence (AI) ve výuce na 1. stupni ZŠ. Cílem je seznámit učitele s moderními technologiemi a ukázat jim, jak mohou AI nástroje obohatit a zefektivnit výuku. Zaměříme se především na mezipředmětové aktivity s rozvojem pisatelské gramotnosti, generování obrázku jako ilustrace a na rozvoj fantazie v grafické podobě i pisatelství. Vyzkoušíme si k příběhu vygenerovat píseň i další využití AI aplikací v běžné školní praxi.

Andrej Novik

Je stoprocentní člověk v biokvalitě. Učí děti na druhém stupni ZŠ Nika na pražském Chodově objevovat krásy historie. Baví ho technologie a experimentuje s nimi ve výuce. Nebojí se kamarádit s umělou inteligencí a pozvat si ji do třídy. Metodicky pak o tom mudruje coby lektor a metodik také pro organizace Scio, Post Bellum, NPI a další. S kolegy ze Scio vydává pro učitele online věstník Učím s AI. Ve svých minulých životech byl dialektologem, hudebníkem, spolutvůrcem vzdělávacích aplikací pro vzdělávací realitu a amatérským akvaristou.

Smysluplně používáme AI přímo ve výuce

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ

V praktickém workshopu si ukážeme, jak používat různé AI nástroje ve výuce tak, aby s nimi mohli pracovat sami žáci. Budeme si taky povídat o tom, jak to udělat smysluplně, tedy aby to sledovalo nějaký vzdělávací cíl a didakticky to mělo hlavu a patu. A pokud budeme chtít, dotkneme se i toho, jak vytvářet pravidla pro práci s AI ve škole a jak o tom komunikovat.  

Setkání je vhodné zejména pro druhý stupeň ZŠ a SŠ, ale rádi přivítáme kohokoli, kdo o to bude mít zájem.  

Nejvíce k užitku to bude těm, kdo už mají základní zkušenosti práce s AI. Používají třeba chatboty pro přípravu hodin nebo v osobním životě. Možná už udělali první krůčky k AI ve třídě, ale nejsou si třeba jistí a ocenili by bezpečné prostředí, kde si o tom můžou povídat a vzájemně se inspirovat.

Jiří Šmída

Vystudoval učitelství geografie, biologie a ekologie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Dlouhodobě se zabývá aplikacemi geoinformačních technologií (GIS, webové mapy, DPZ, GNSS) ve vzdělávání, zejména jejich úlohou v kurikulu základních a středních škol. Zaměřuje se na didaktické aspekty geoinformačních technologií a jejich smysluplné začleňování do výuky v souladu s moderními teoriemi učení. 

Více než 20 let působí na Technické univerzitě v Liberci, kde se podílí na odborné přípravě budoucích učitelů a učitelek geografie. Ve své práci propojuje digitální technologie s koncepty terénní výuky, aktivního občanství a rozvoje kritického myšlení. Byl členem pracovní komise pro revizi RVP ZV pro předmět geografie a spoluautorem návrhu revidovaného kurikula. 

Kromě pedagogické činnosti se věnuje výzkumu geografického přístupu a geografických dat ve veřejném zdraví a využití geografických informačních systémů pro analýzu big data v oblasti ekonomických dat a životního prostředí. 

Jeho cílem je podporovat rozvoj digitálních kompetencí a geografického myšlení tak, aby technologie sloužily kvalitnímu vzdělávání a posilovaly orientaci žáků ve světě i společnosti.

Umělá inteligence jako nástroj učitele: praktické využití AI ve výuce geografie (zeměpisu) v kontextu revidovaného RVP

Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ

Workshop je určen učitelům a učitelkám geografie (zeměpisu), kteří chtějí smysluplně zapojit generativní umělou inteligenci do své výuky na základních a středních školách. Hlavním cílem je ukázat, jak může AI přispět k rozvoji geografického myšlení, digitálních kompetencí a kritického uvažování žáků. Zaměříme se na nástroje jako ChatGPT a Google NotebookLM, které umožňují efektivní plánování výuky, tvorbu materiálů i reflexi žákovské práce. 

Důraz bude kladen na propojení práce s AI s požadavky revidovaného RVP ZV a tvorbou výukových scénářů, které podporují aktivní učení. Účastníci si během workshopu vyzkouší konkrétní příklady využití AI ve třídě – dvě třetiny programu budou věnovány praktickým úlohám, ukázkám a sdílení zkušeností z pedagogické praxe. 

Workshop je určen mírně až středně pokročilým uživatelům AI. Očekává se, že účastníci již mají základní zkušenost s nástroji jako ChatGPT – například při hledání receptu na večeři nebo generování krátkého textu. Během programu představíme také vybrané strategie pokročilejšího promptování, které lze efektivně využít při přípravě výuky a podpoře samostatného myšlení žáků. 

Workshop není o technologii pro technologii – je o tom, jak mohou digitální nástroje sloužit kvalitnímu a smysluplnému vzdělávání.